Pervitin-
Miky
Dobrý večer:-), bral jsem pervitin cca. 1rok, tedka už abstinuji 2.měsíc...Ještě podotknu jesli tento dotaz může být skryt děkuji:)... Ale, k věci... Mam takový divný stavy po vysazení této psychotropní látky... Prostě třeba zblednu je mi divně po chvili to zase odejde... Nevím jestli to je třeba to že se moje tělo čistí od těžkých kovů... Prostě jsou to celkem hnusný stavy... Doktor mi poradil že se mám uklidnit popř... Kdybych to nedával tak si vzít igelitový pytlík a dýchat do něj a prostě se celkově uklidnit že to pak odejde...No a měl pravdu po chvíli uklidnění to odešlo...Jenže mě zajímá jak cca. dlouho tyhle \"stavy\"(procesy) můžu ještě mít?...Jsem jinak obědnán k psychiatrovy, nějak za dva týdny... Jenže jsem netrpělivý:(...Pervitinu jsem řekl navždy konec!!...Dřív mě moje tělo nezajímalo co se sním dějě jenže tedka jak abstinuji tak se bojím zní to směšně ale, chci už být normální člověk a už tuhle cestu nikdy nenavštívit !! Budu moc rád za skvělou odpověd děkuji moc:-) Miky...(Jo ještě mě napadla otázka, nebudu tyhle hnusný stavy mít na furt že ne?:( ) Děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Na dálku nelze úplně přesně odhadnout a také bez vyšetření lékaře, co se s Vámi skutečně děje. Zda jde nějaký somatický problém nebo zda zaútočila psychika.
Stavy, které jste popsal, nejsou zase až tak neobvyklé. Pervitin působí anxiogenně, to znamená, že může navodit úzkost a strach bez toho, aby k tomu měla dotyčná konzumující osoba dispozice. Často slýcháváme od klientů podobné popisování prožívání ,,dojezdů", nebo i období po delším vysazení. Mnohdy jsou tyto stavy opravdu tak silné, že daná osoba skončí v péči lékaře, protože má pocit, že nemůže dýchat, silně vnímá své srdce (tep, rytmus). Někdy se tímto vlivem silné úzkosti dostanou až do tetanické křeče, která se moc nedá ovládnout vůlí i přesto, že si dotyčná osoba uvědomuje, že je tento stav přivolán úzkostí nebo jinou nepohodou.
Pokud má konzumují osoba, úzkostné stavy ještě před tím, než začne pervitin užívat, je tam pravděpodobnost nástupu o to větší. Dalšími konzumacemi tyto stavy po té sílí na intenzitě. Stavy prožívají tak silně, že se bojí o svůj život. Většinou je tyto obavy dovedou díky nepříjemnému prožívání a silné obavě o život k abstinenci.
Pokud by ve Vašem případě šlo o tento problém, je bezvadné, že se držíte a že jste pervitin vysadil. S délkou abstinence by se postupně mělo vše srovnat. Ale je třeba abstinenci udržet. Při dalších konzumacích se tyto stavy většinou ihned vrací zpět.
Doplňte vitamíny, minerály, vyváženě a pravidelně se stravujte, dodržujte pitný režim (nealko), můžete zkusit pít bylinné čaje (meduňka/třezalka) působí sedativně.
Je dobře, že jste objednán k lékaři, vše co prožíváte, mu povězte.
Mějte se zatím hezky, držím palce! V případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem MK