Kde zacit
Nini
Dobrý den. Mám bratra který je drogově závislý a chci se zeptat jak postupovat když se chce jít léčit? Kam s ním mám jít? Odkáže nás někam jeho obvodní lékař? Nebo máme jet rovnou do nějaké lecebny kde rozhodnou o nějaké léčbě? Děkuji moc za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Pokud má bratr zájem léčit se, nejlépe vyhledat nejbližší Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog a poradit se o možnostech, které by mohl využít. Pokud by s léčbou souhlasil a jeho zájem léčit se trval, tak kolegové z K-centra by mu i pomohli vše potřebné zařídit (nástup na detoxifikační jednotku a v návaznosti nástup na léčbu buď na závislostní oddělení některé psychiatrické nemocnice, nebo pobyt v terapeutické komunitě).
Kontaktní centra bývají většinou ve všech větších městech, můžete v databázi kontaktů (viz odkaz níže) vyhledat to, které Vám bude lokalitou vyhovovat.
K-centra poskytují nezávazné, bezplatné a možno i anonymní služby. Bratr se tedy může nejdříve zcela anonymně a nezávisle informovat a poradit, po té se svobodně rozhodnout co a jak dál.
www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci - zadat - kraj, okres, město a druh (Kontaktní centrum).
Nebo můžete napsat znovu a uvést o jaké města by šlo, kontakt Vám rádi vyhledáme.
Pokud je bratr z Prahy, můžete se obrátit na naše zařízení zde:
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15
Praha 5
mapa
Telefon:  283 872 186
Email: kacko@sananim.cz
Provozní doba K-centra:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Lze přijít kdykoliv během provozní doby, i bez objednání.
Podrobněji se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Rodinní příslušníci, tedy Vy nebo rodiče se můžete obrátit sem:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Provozní doba: pracovní dny 9,00 - 19,00
Poradna se nachází v zadní části kavárny Café Therapy. Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby. Veškeré služby poskytuje toto zařízení bezplatně.
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Pokud byste potřebovala kontakty vyhledat nebo měla další dotazy, klidně zase napište. Jen prosím o upřesnění větších měst, která máte v dosahu.
Mějte se zatím hezky.
S pozdravem MK