flashback?depersonalizace?
molly
Ahoj holka,13let:( 45kg 160cm
O prázdninách v srpnu sem si zahulila ano je mi jen 13:( lituju toho..po pul hodině mi začal stoupat tlak do hlavy a prostě strašný stavy a zimnice..to tu rozebírat nebudu no a v patek 15.10 v 11:20 ve škole my v lavici navrhl strasnej tlak v hlavě začala sem se klepat jak něco.. A nabehlo mi strašný sucho v puse.. Nikdo neměl piti a potom začaly ty stavy záseky nevnimamost atd..skončila hodina a já šla rychle za svou kamarádkou s kterou sem hulila o těch prazkach..řekla sem ji ze mám určité ten flashback musela sem rychle zavolat máme at si pro me de do školy řekla sem ji ze mi je jen blbe..tak SME sly domu a já jen ležela pila vodu pila čaje jedla rohlíky...už je to 3den co mám ty stavy strašně se bojím..mamka se boji co mi je..řekla sem ji ze mám ty stavy atd..ale neřekla sem ji ze sem hulila kdy to skončí ty stavy?nebo jak se toho mám zbavit?mám jít do nemocnice? Nebo co mi vubec je?Já fakt nevím předem dekuju za odpověď:(

Odpověděl: Amrit Sen
Molly, zdravím Vás.
Je nemožné takto na dálku určit, o co by mohlo jít a jakou příčinu mají Vaše potíže. Podle všeho, jestli jste od prázdnin žádnou jinou látku neužila, o flashback nejde. Souvislost však nelze úplně vyloučit. Někdy se stává, že se užitím THC, nebo dalších psychoaktivních látek, mohou nastartovat poruchy, z většiny psychické, které se do té doby vůbec nemusely projevit. V krajních případech pak může dojít k rozvinutí psychické nemoci, kterou je třeba dlouhodobě léčit, někdy ji nelze úplně vyléčit po zbytek života, a to i v případě, že dotyčný už nikdy drogu neužije.
Nechci Vás ale strašit, potíže, které zmiňujete, nemusí mít s Vaší nepříjemnou zkušeností žádnou souvislost.
V každém případě byste měla co nejdříve navštívit lékaře, nechat se vyšetřit, a na rovinu promluvit o všech okolnostech, které mohou pomoci při správném stanovení diagnózy.
Z Vaší zkušenosti je patrné, že drogy, včetně THC pro Vás nebudou to správné hobby. Jste velmi mladá, tím jsou pro Vás nebezpečnější. Zkuste o tom promluvit i s rodiči, lépe, když se o Vaší zkušenosti dozví od Vás, než od někoho jiného.
Neotálejte, seberte kuráž, svěřte se. Lékař Vám jistě pomůže, s největší pravděpodobností budete brzy v pořádku.
Přeji Vám vše dobré, kdybyste se potřebovala na cokoli doptat, napište. Pokud by šlo o citlivější témata, můžete dotaz zadat do skryté poznámky, která nebude zveřejněna. Podobně i naše odpověď, budete li si to přát.
Přeji vše dobré, ať je Vám lépe,
Amrit Sen.