Nevolnost po nevyspání - pervitin
notimportant
Zdravím.
Přejdu rovnou k věci, ať to zbytečně neprodlužuji.
Už více jak půl roku beru pravidelně pervitin - dělám náročnou práci a navykl jsem si na tom fungovat. Problém je, že občas se překopu takovým způsobem, že nejsem schopný spát až týden.
Vždy jsem měl lehkou insomnii - už od dětství - ale nevyspání po užití pika se poměrně liší. Nevolnost, třas, \"vykroucenost\", mírné halucinace (stíny atd.) a především extrémní neschopnost správného držení těla - chodím shrbený, nemůžu se pořádně nadechnout, každý krok je hotové peklo.
Můj dotaz tedy zní JAK tyto stavy zmírnit, abych byl schopen jít do práce?
Jsou to stavy téměř na omdlení a už jednou jsem musel odejít dříve - což rozhodně nechci znovu opakovat.
Také se nechci \"spravovat\" - dát si další dávku - jelikož to je akorát odkládání problému a snažím se fungovat i normálně.
Předem děkuji za odpověď, moc by mi to pomohlo.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Cením si Vaší důvěry, je dobře, že píšete. Jediný způsob, jak tyto příznaky zmírnit je nekompromisně pervitin vysadit, na co nejdelší dobu to půjde. Odpočinout si, pokusit se srovnat spánkový deficit, umožnit tělu i psychice obnovit síly a rovnováhu, zdravě a vydatně jíst a pít nealkoholické nápoje, s potížemi s usínáním Vám může pomoci čaj z meduňky. Doplnit vitamíny, nejlépe přirozenou cestou, tedy ovocem a zeleninou, pomoci mohou i vhodně volené vitamínové potravinové doplňky. Podobně i s minerály. Doporučuji například trojkombinaci vápník, hořčík, zinek.
Stojíte nad propastí, jestli se nezastavíte, riskujete, že se Vám život rozpadne na kusy. Vzal jste to skutečně hopem a intenzivně. Že jste po půl roce užívání v takovém stavu je jasným signálem, že pro Vás pervitin není tím pravým ořechovým, navíc periferní halucinace a další příznaky ukazují na to, že jste na hranici toxické psychózy. Jejím důsledkem, kromě toho, že může ohrozit zdraví i život Váš, blízkých, nebo dalších lidí, může být, že způsobíte řadu škod, nejen na majetku, ale zejména ve vztazích a podobně. Takové škody se těžko napravují, někdy to nejde vůbec.
Dejte si oraz i za cenu toho, že si vezmete dovolenou, nebo neschopenku. V opačném případě může stát, že budete v práci spíš ke škodě, než k užitku, se všemi důsledky, které může podobná situace mít.
Na druhou stranu půl roku na pervitinu, byť intenzivního užívání, není až tak dlouhá doba na to, abyste ještě unikl těžké závislosti. Je to však pouhá spekulace, protože to bývá velmi individuální.
V každém případě, pokud byste měl pocit, že je na čase svoje užívání řešit, doporučuji vyhledat odbornou podporu a pomoc, kontaktovat pracovníky některé služby, která se zabývá problematikou užívání návykových látek, ve Vašem dosahu.
Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Nemusíte mít obavu, že by Vás někdo k něčemu přemlouval, natož Vás do čehokoli nutil, můžete nezávazně probrat svojí situaci. Ostych hoďte za hlavu, lidí s podobnými osudy je velmi mnoho, a rozhodně jich neubývá. Pracovnící služby Vám navrhnou konkrétní kroky, které můžete podniknout k tomu, abyste situaci zvládl, zároveň Vás upozorní na chyby, kterým byste se měl vyhnout. Dostane se Vám zaslouženého respektu, že jste na schůzku v termínu, který je nejlepší si předem telefonicky domluvit, dokázal přijít sám a z vlastní vůle. Zajít do adiktologické ambulance, poradny, nebo kontaktního centra můžete v případě naléhavé krize zajít i rovnou, v provozních hodinách.
Nezůstávejte ve svém stavu sám. Pohovořte o situaci s někým blízkým z rodiny, přátel, nebo s někým dalším, ke kterému máte důvěru.
Na odbornou podporu a pomoc však nerezignujte. Nemáte co ztratit, můžete jen získat.
Napíšete li nám, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na služby v dosahu pošleme. Jak je můžete vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Přeji Vám vše dobré, držím palce,
Amrit Sen.