LSD
Moriarty
Zdravím, nikdy jsem se neopil, nezkusil cigaretu, ani jointa, a ani nic jiného. Ale poslední dobou mě laká LSD. Co jsem se dočetl, je nejméně nebezpečné, nejméně návykové. Navíc účinek by měl rozjasnit mysl a otevřít bránu do podvědomí a jiný pohled na svět.
Chci znát rizika i pravdu o účinku. Průběh, vedlejší účinky atd.
A hlavně jestli to, že jsem ve všem nezkušený, by mohlo mít za následek to, že by průběh u mě byl třeba horší. Díky

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Moriarty,
díky za dotaz. Halucinogenní látky, mezi které LSD patří, jsou charakteristické tím, že intoxikace jimi může mít bez odborného dozoru velmi nepředvídatelný a těžký průběh.
Ano, píše se o potenciálu intoxikace LSD, o prožitcích změněných stavů vědomí, o léčebném potenciálu. Stejně tak se píše o rizicích (vyvolání psychotického onemocnění, panika a úzkost, depersonalizace, a jiné).
Dále - LSD nepořídíte v lékárně. To je zdroj další vrstvy rizik. Koupíte od nějakého dealera něco, co bude přesvědčivě za LSD vydávat. Pravděpodobně půjde o jinou látku, o směs čehosi. Tedy jak vůbec měřit potenciální rizika, když spíše asi nevím (nemohu vědět), co jsem si vzal. Výroba LSD včetně dávkování m mikrogramech nejsou zdaleka tak jednoduché, jako např u pervitinu. Musíte být velmi erudovaný chemik s vybavenou laboratoří...
Tedy průběh a účinky velmi individuální a nepředvídatelné, rizik mnoho, čisté LSD neseženete. A ano, rizikem je určitě i vaše nezkušenost. Nedělejte to. Nedoporučuji. Kdybyste to chtěl dále probrat, bez obav napište.
Hodně správných rozhodnutí
Jakub Chudomel