Pervitin
Ola
Dobry den,chtěla bych se zeptat.Manzel má dceru z prvého manželství a bere pervitin. 3x za týden a asi tak 3 roky. Musí se podrobit detoxu pro další kroky v léčbě. Teprve se ji snazim připravit na to,že by jsme něco podnikli,ale sama nevím. Snazim se najít společnou řeč a cestu. Zblizovani zatím probíhá zdárně,ale jak dal. Vyloženě se nebrani,ale ještě jsem ji to neřekla natvrdo,že musíme někam dal. Dekujuo

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za dotaz. Pokud mu správně rozumím, dcera vašeho muže se domnívá, že jí zařizujete detox, tedy odvykací pobyt v délce max.několika týdnů, s čímž opatrně souhlasí, zatímco vaším cílem je, aby po detoxu absolvovala regulérní léčbu.
Ptám se, proč na detox? A odpovídám si, že asi chce přestat užívat drogy. Nebo se o tom v tomto smyslu spolu bavíte. Je důležité, aby rozhodnutí jít se léčit bylo její, aby ho sdílela. Minimálně proto, že byv dospělá, může z léčby, kde není úplně ze svého rozhodnutí, kdykoliv odejít. A to nemusí být plně přínosem.
Tedy - je určitě důležité, jak píšete, najít společnou řeč a cestu. Doporučuji nic netajit, nepředstírat. Otevřeně, na rovinu. I za cenu slibů, a podobně. A rozumné by také bylo obrátit se na odborníky. Můžete spolu zajít někam, kde si vyslechnete nezaujaté a nezávislé doporučení, jak pokračovat, jaká jsou rizika. Cesta od užívání drog ke spokojené abstinenci je dlouhá, a vy byste měla být spíše v roli toho, u koho dcera vašeho muže najde podporu a pochopení. Stát jí po boku.
Kdybyste potřebovala nějaký kontakt na pracoviště, kam otázku léčby jít probrat, určitě napište.
Hodně štestí
Jakub Chudomel