marihuana u mladistvého
sony
Dobrý den, prosím poraďte, jak pomoci 16-letému synovi, který přibližně jedenkrát za dva týdny si zakouří marihuanu. Zatím s tím nechce přestat, domluvy nepomáhají. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chápu,. že Vás jeho občasné kouření marihuany zneklidňuje. Na druhou stranu je ale třeba říct, že pokud jinak funguje bez obtíží, nezměnilo se nijak jeho chování ani jeho zodpovědnost, výsledky ve škole apod., pak frekvence 1x za dva týdny není pro jeho vývoj velkým ohrožením.
Je samozřejmě dobře se k tomu postavit jasně hned na začátku a dát najevo, že takové chování neschvalujete. Také by měl slyšet, co se bude dít, jestli budete pozorovat nějaé následky jeho kouření (např. že bude chodit domů pod vlivem, zhorší se prospěch, bude mít ve škole absence, nebude doma plnit své povinnosti apod.). Jinak se ale nedá dělat nic moc jiného, než to co už zřejmě děláte, tedy domlouvat, upozorňovat na rizika. On žádno upomoc nechce, tedy těžko mu pomáhat. V podstatě ji opravdu ani nepotřebuje, pokud platí to, co jsem psala na začátku. V tuto chvíli je tedy nelepší udržet co nejotevřenější komunikaci o celé věci (ptát se ho i na pozitiva, která z drog má, protože ta teď jasně převládají, a zkusit najít společně s ním, kde by je mohl hledat jinde), zároveň ale držet jasné hranice, co je pro Vás ještě přípustné a co ne. Poměrně dost informací na toto téma najdete na www.odrogach.cz.