Vliv drogy
Kopretinka
Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda mě může zdravotně ohrozit člověk, který příležitostně bere kokain nebo extázi. Když se s ním budu např. líbat nebo s ním mít pohlavní styk, může mě tato skutečnost nějak ovlivnit?

Odpověděl: Aleš Termer
Zdravím!
Je to velmi nepravděpodobné. Záleží však na tom jak se konkrétní člověk chová. Samotné užití drogy je z člověka na člověka nepřenosné. V tomto ohledu jste zcela v bezpečí.
Nicméně lidé pod vlivem drog a alkoholu mají tendenci se chovat rizikově, zejména v sexuálním životě. Pak se může takový člověk nakazit pohlavně přenosnou chorobou a přenášet jí dál. Líbání je bezpečné. Můžete chytit maximálně opar, nebo chřipku. Pokud se budete vy chovat zodpovědně a při pohlavním styku používat kondom, rizika zcela minimalizujete.
AT