Noční můry
Kokot jak jinak
Dobrý den, chtěl jsem se jenom zeptat. Zda je po zhruba půl ročním užívání pervitinu (takřka denní konzumaci pouze nosem nikdy jinak) možné trpět opravdu nechutnými a hrozne živými nočními můramy?

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Vážím si Vaší důvěry, je dobře, že píšete. Rád bych Vás jakkoli podpořil v abstinenci, máte můj obdiv, že jste se pustil do boje, každý den se počítá.
Noční můry, o kterých píšete, nejsou u čerstvě abstinujících ničím vzácným. Ve skryté poznámce píšete o dalších okolnostech. Vše do sebe zapadá. Je zcela běžné, ba zákonité, že v době, kdy na člověka, který přestal drogy užívat a postupně "přichází k sobě" začínají, často velmi krutě, doléhat reálné potíže a resty, na které mu droga umožňovala nemyslet a necítit jejich tíži. Takže psychické "absťáky", ať už si je uvědomujete a rozeznáte je, či ne, se kromě jiného mohou projevovat i tak, že je prožívání "reálu"  velmi těžce úsnosné. Taková situace je velmi nebezpečná a udržet abstinenci, nesáhnout po droze je velmi náročné, nepříjemné a vysilující. Bez odborné pomoci a podpory se šance na dlouhodobé zvládnutí takového tlaku radikálně snižují. Pokud se to člověku daří ve dne, píšete, že jste "v pohodě", se o to silněji naléhavost problémů posílená steskem po droze může ozývat v noci. Někdy i velmi dlouho. Čím dříve začnete potíže reálného života řešit, tím větší šance je, že noční můry postupně vymizí.
Odpusťe, že spekuluji. Přes všechny doplňující informace ve skryté poznámce, je to velmi málo k tomu, aby Vám kdokoli spolehlivě odpověděl formou internetové komunikace.
Chápu, že odmítate pomoc z vnějšku. Nejde však jen o pomoc. Funkční podpora, myslím, není nikdy k zahození. Vzhledem k tomu, že jste užíval 6 měsíců, byste mohl zvládnout abstinenci od pervitinu a udržet ji i bez detoxu a psychiatrů.
Zvažte tedy možnost podpory. Pokud byste změnil názor, napište ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám pošleme kontakty na bezplatné služby, které mohou být poskytovány i anonymně, jejichž pracovníci Vám při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, zcela nezávazně doporučí konkrétní kroky, které můžete podniknout, abyste situaci dokázal zvládnout a minimalizoval nepříjemné doprovodné potíže, se vším obdivem a respektem, který Vám náleží. Můžete získat povědomí o tom, jak pracovat s "chutěmi" - cravingem, na co ještě, a jak, byste se mohl připravit.
Zároveň Vám pracovníci služby mohou poskytnout sociálně-právní poradenství, získáte informace, jak postupovat v řešení problémů, které jste v poznámce zmínil.
Věřte, že už jeden takový pohovor Vám může značně a okamžitě ulevit. Rozumější by bylo sjednat si průběžné schůzky, abyste mohl konzultovat a řešit problémy, jak je přinese čas. Věřte, že Vás nikdo nebude k ničemu přemlouvat, natož Vás do čehokoli nutit. Příležitost a šanci máte velkou.
Jak jsem psal, každý den abstinence se počítá. Jste na začátku. I kdyby se Vám abstinenci udržet nepodařilo, neházejte flintu do žita a napište, nebo rovnou kontaktujte některou službu, která se zabývá problematikou užívání návykových látek ve Vašem dosahu. Nemáte se čeho bát, můžete jen získat.
Držím Vám palce, ať se daří!
Amrit Sen.