Borelioza a pervitin
Oli
Dobrý den,
jsem jen \"občasný\" uživatel drog.Tzn., že si dám max. 2x do měsíce pervitin( někdy třeba i vynechám měsíc, dva, prostě podle přiležitostí a nálady).Myslím si, že pokud je člověk inteligentní, tak mu dojde, že to je na jednu stranu sice dobrá věc - jste nabití energií, skvěle se soustředíte, jste bystřejší, lépe všemu rozumíte, úžasně si pokecáte a pobavíte se.Ale má to také svoje zápory... Jelikož jsem člověk se slabou imunitou, tak vždy musím počítat s tím, že když se takhle \"pobavím\" , tak jsem hned další den nemocná. Beru to jako svůj trest za to, že jsem zlobila. :D Jsem jinak ale člověk s velkými cíli, čeká mě ted vysoká, kurzy canisterapie a tak dále. :) Baví mě pomáhat lidem... A tohle je jen pobavení a jsem ráda za to, že nejsem blbá a hlavně mám silnou vůli.Vlastně občas ani nechápu, že do toho lidé tak lehce spadnou...Jeden den, dobrý, ale jak už je to druhý den, je to o ničem.Nedovedu si představit na tom jet celý život, jak někteří. -_- No, ale ted k věci - Byla mi zjištěna borelioza v druhém stadiu, beru antibiotika Xorimax 500mg, měla jsem ted dobrou příležitost, takže jsem si dala asi 1,5 čáry pika a antibiotika jsem samozřejmě raději vysadila na 2 dny.Ted je zase beru a v pátek mám jít na jednu velkou akci, na kterou se těším celý rok a chci si ji pořádně užít. Zajímá mě, jestli je teda lepší raději ty antibiotika na dva dny zase vysadit, když si budu chtít dát piko, aby se to spolu nemíchalo a jestli je to pro mě ted nějak nebezpečné? A jestli zas ty antibiotika neztrácejí moc účinek na tu borelizou, když je vysazuji a dám si to bílé zlo? :D Děkuji za odpověd.:)

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Oli.
Organismus je v tomto období (při léčbě ATB) citlivější a podobné zásahy, jako je konzumace drog, je nevhodná. Snadněji může dojít například k dehydrataci, prohloubení účinku látky, přehřátí mozku a další zbytečné komplikace, které mohou souviset s interakcemi jednotlivých látek nebo onemocněním, pro které je medikament užíván. S ohledem na důvody, proč jsou nebo byla ATB nasazena, bych to nedoporučovala.
Pokud je organismus oslaben nemocí, pro vnitřní orgány (především játra) je to zátěž i bez toho aniž by se užila nějaká droga se zpracováním právě antibiotik. Optimální doba je cca tři týdny od dobrání léků. Po tuto dobu by bylo vhodné vyhnout všem drogám, včetně alkoholu.
Rozhodně nedoporučuji užít amfetaminy. Například kombinace ,,obyčejná" chřipka a užití amfetaminů, může vyústit k poškození srdce.
Dále vysazování ATB a přerušování léčby podle toho jak Vás napadne, taky není zrovna rozumné. Léky by se vždy měli užívat tak, jak předepíše lékař a toto dodržovat, jinak léčba nemá smysl.
Konečné rozhodnutí je samozřejmě na každém. Dle mého úsudku je zcela zbytečné tato rizika podstupovat. Vše ještě řádně zvažte.
S pozdravem MK