odvykaní drog
dana
dobrý večer,prosím vas o pomoc ,muj syn je drogově zavislí vnitrožilně na pervitinu ,rozhodl se přestat kvuli svému synovi jeho partnerka mu chce pomoc a cela rodina,ale nevime jestli je lek ktery by tuto drogu nahradil aby neměl tak silné tzv.abstaky nebo čim to nahradit alespon minimalně .děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Dano.
Co se týče vysazení pervitinu, příjemný stav to není, ale nehrozí abstinenční syndrom v podobě jako například u heroinu, tak jak to je známo z filmů. Pervitin je stimulující látka, organismus je jeho konzumací nadmíru nepřirozeně vybuzen, po vysazení tedy následuje silná únava, až vyčerpanost. Je zapotřebí doplnit vitaminy, minerály, dodržovat pitný režim a vyváženě jíst. Nechat organismus odpočinout. Po psychické stránce může syn očekávat rozlady nálad, emoční propad, neklid, nervozitu, úzkost. Může zkusit pít bylinné čaje (meduňka, třezalka) působí sedativně. Pervitin je látkou, na kterou vzniká především silná psychická závislost, tudíž se dá předpokládat, že se budou průběžně i po dlouhodobém vysazení dostavovat ,,chutě" na další užití v různých intenzitách a frekvencích. Je třeba s nimi počítat, nezaleknout se, vydržet je a nechat odeznít.
Více o látce pervitin se můžete dočíst zde: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Dále doporučuji prostudovat základní obecné informace pro rodiče a blízké: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Neuvádíte, kde žijete. Pokud je pro Vás Praha dostupná, můžete se Vy, jakožto rodiče nebo partnerka syna obrátit na naši Poradnu pro rodiče a partnery a tam se více v osobním kontaktu informovat o možnostech pomoci, uvádím kontakt:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
Školská 30, Praha 1
mapa
Tel:  284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části. Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby (PO až PÁ 9.00-19.00). Veškeré služby poskytuje toto zařízení bezplatně.
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Syn se může obrátit přímo na některé z našich ambulantních zařízení a tam se poradit o možnostech léčby:
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15, Praha 5
mapa
Tel: 283 872 186
Email: kacko@sananim.cz
Provozní doba K-centra:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Lze přijít kdykoliv během provozní doby, i bez objednání.
Podrobněji se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html.
Denní stacionář SANANIM
Janovského 26, Praha 7
Tel : 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Email : stacionář@sananim.cz
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Zde nabízím odkaz na webové stránky, na kterých najdete další potřebné informace: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-%28dst%29.html.
Pokud by Vás po přečtení informací něco zajímalo, potřebovala se doptat, klidně napište znovu. Stejně tak v případě potřeby kontaktu v jiné lokalitě, pokud žijete jinde (prosím pak o upřesnění větších měst, která máte v dosahu). Může napsat i syn sám.
Mějte se zatím hezky, s pozdravem MK