pervitin a tehotenstvi
mamrad
Jeste jeden prispevek,ted spis dotaz..jak sem psal,ja beru rok skoro jehlou,priteljyne 20let jehlou,prestat nehodlame,chceme dite,oba jsme i silni kuraci.I tady bude tezko myslitelne prestat.Oba vime,ze uplne ani s jednim neprestanem,dite to asi mirne muze ohrozit,ze?dekuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Opět Vás zdravím.
Konzumace drog v době těhotenství samozřejmě sebou nese celou řadu velmi vážných rizik.
Níže uvádím zdravotní důsledky pro matku a především pro dítě v průběhu těhotenství a po porodu (z www.drogy-info.cz Otevřít odkaz v novém okně, bulletin Zaostřeno na drogy s tématem Návykové látky v těhotenství):
"Stimulancia způsobují periferní vasokonstrikci, tachykardii matky, zvýšenou irritabilitu dělohy. Výrazná vasokonstrikce způsobuje snížení průtoku v děložní tepně, zvýšení vaskulární rezistence, což se projeví jako hypoxémie, hypertenze a tachykardie plodu. Vlivem chronické hypoxie se rodí plod s nízkou porodní hmotností a se známkami nitroděložní růstové retardace. Je prokázáno rovněž vyšší procento předčasných porodů. Při abúzu metamfetaminu je také prokázán vyšší výskyt placentárních změn, které mohou vést k odloučení placenty a syndromu náhlého úmrtí novorozence. Časné důsledky působení drogy na novorozence - novorozenci vystavení účinkům stimulačních drog samotných nebo v kombinaci s jinými drogami vykazovali nižší porodní hmotnost, menší obvod hlavičky, kratší dolní končetiny, vyšší relativní riziko výskytu defektů močové a pohlavní soustavy a nižší skóre v neonatálním hodnocení vývoje ve srovnání s dětmi bez drogové expozice. Děti vystavené účinkům stimulačních drog jeví známky akutního abstinenčního syndromu, pro který je typická menší intenzita a kratší trvání, než můžeme pozorovat po opiátech. Projevuje se přítomností hypertonu, irritabilitou, bleskovými reflexy, křečemi, apnoickými pauzami, průjmy. Mohou se vyskytovat poruchy spánku, třes, abnormální evokované zrakové potenciály a abnormální EEG záznam. Pozdní důsledky působení drogy na novorozence - četné studie zaznamenaly neurobehaviorální a vývojový deficit u dětí vystavených in utero účinkům stimulačních drog. Další zaznamenané známky intrauterinní expozice jsou zvýšené riziko anomálií srdce a vylučovací a pohlavní soustavy, nekrotizující enterokolitidy a krvácení do mozku. Během dětství trvá zvýšené riziko syndromu náhlého úmrtí dítěte."
Pokud jste s partnerkou oba závislí na pervitinu, bylo by na místě řádně zvážit, pokud chcete založit rodinu, zda se nejdříve nedat oba do pořádku a pro dítě postupně připravit bezpečné zázemí. Nechci se Vás nijak dotknout, ale není neobvyklé, že děti závislých rodičů (pokud se narodí) končí ve finále v péči u jiného rodinného příslušníka nebo někde úplně jinde, pak je to velmi bolestivé pro všechny zúčastněné.
Chápu, že jsem Vás asi moc nepotěšila, ale tohle by chtělo opravdu řádně zvážit.
S pozdravem MK