nechut
klara
Mám 18rokov som závisla na pervitíne.. Užívala som ho cca 3 roky pravidelne a aj iné drogy ako marihuana a alkohol. Som 4mesiace čistá mama ma donútila ísť na liečenie , som v resocializácii. Koncom mesiaca sa vraciam domov a niesom rozhodnutá prestať. Cítim neskutočné prázdno a nič nevidím tak ako predtým. Som ochotná pre pervitín dať aj svoj život. Nechcem stým prestať nedokážem to.. Oddala som sa mu celým svojim ja. Nezáleží mi ani tak na mne ako na mame, nezvláda to už. Kvôli nej by som aj chcela abstinovať ale viem že to nedokážem. Mám myšlienky nad samovraždou pri predstave žeby som si už vživote nemala dať. Vyskúšala som psychológov, psychiatrov, lieky ,liečenia a aj som sa pokúšala začať veriť. Cítim beznádej.. Mám pocit že som už úplne stratená.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
ráda bych Vám poradila nějaký zázračný recept, jak dostat chuť abstinvat a naopak ztratit zájem o pervitin. Bohužel ale žádný takový neexistuje. Vypadá to, že jste už opravdu udělala leccos, abyste v sobě našla motivaci. Možná ale ještě nenastala Vaše chvíle. Nedávala bych si tak velké cíle, jako je "nikdy si nedat". Zkuste se držet toho, co jste se nauřila v léčbě a doléčování, ale zároveň se koukat zpočátku jen pár dní nebo týdnů dopředu. Dejte si nějaký termín, blízký, do kdy zkusíte vydržet čistá a dát šanci životu bez drog. Pak, až ten den nastane, můžete si určit další, třeba zase trochu vzdálenější. A nebo si říct, že to nejde, ale budete mít alespoň tu zkušenost, že jste vydržela, každý den dobrý. Není to pravda úplně ideální, ale pořád lepší než se od začátku užírat myšlenkou, že to nedám. Samozřejmě to předpokládá, že ve "volném čase", terý tak budete od pervitinu mít, se pokusíte najít něco pozitivního ve světě bez něj. Najít práci nebo studium, které by Vás bavily, najít známé, navázat nastará kamarádství z dob, kdy jste nebrala. Také se pokusit v terapii pátrat po tom, co Vás k perivitnu tak strašně táhne. Teď je k tomu vhodná doba, když jste čistá, pod vlivem tohle není možné.
Budu Vám držet palce, abyste vydržela alespoň tak dlouhou dobu, než zjistíte, že život bez drog má spoustu výhod a pěkných stránek.