Jak skoncit s fentanylem?
Petra
Dobry den dekuji vam za odpoved a radu ale k-centrum uz navstevuji celou dobu co uzivam deogy ale chodim si tam jen menit inzulinky. Ale nerada se tam a nekym bavim hloubeji o mem uzivani nebo cehokoliv jineho.vim mohou mi pomoci to ano ale zaroven i ublizit kamaradka si takhle s nima zacla resit svuj problem a dopadlo to tak zeji nahlasili na socialku a i pres to zese o sveho syna velice dobre starala byl ji odebran jen kvuli tomu ze je zavisla a to i pres to ze jeji zavislot vubec nezasahovala do vychovy pece ci zazemi toho decka. Vim ze spoustu a nebo estelepe receno 80%peocent zavislich lidi maji co delat aby se postarali sami o sebe natoz este o decko ale vim ze jsou i taci co to bezproblemove zvladaj. No tim jsem vam chtela jen rict ze kcentrum te kamaradce pekne podkopli nohy ona k nim uprimna ferplay a oni naoplatku takto. Takze proto s nima radsi nic neresim.

Odpověděl: Markéta Kordová
Opět Vás zdravím Petro.
O situaci kamarádky nic nevím, netroufám si tedy to, co popisujete nějak hodnotit. Stejně tak postup kolegů. Nechci tady teď polemizovat o tom, zda mají aktivní uživatelé drog vychovávat děti nebo ne, to je spíš na diskusi někam jinam, ale ráda bych zmínila, že máme dlouhodobě dobré zkušenosti s tím, že pokud matky/uživatelky mají snahu léčit se (a jde to i spolu s dítětem např. v TK Karlov nebo v Denním stacionáři) tak OSPOD (Orgán sociálně-právní ochrany dětí) toto bere v potaz a dá matce šanci, aby se dala do pořádku. Každá matka se tedy může rozhodnout, jak s touto situací naloží a svým přičiněním to změní.
Ve Vašem případě jde, ale přeci o něco úplně jiného. Vy se pouze potřebujete poradit jak bezpečněji aplikovat (viz první dotaz). Káčka poskytují anonymní služby, tudíž přece nemusíte vůbec říkat, jak se jmenujete a poskytovat další identifikační údaje.
Další dotaz jste již pojmenovala ,,Jak skončit s Fentalynem?" - došlo tedy od prvního dotazu k nějakým změnám ve Vašem rozhodnutí (?).
Pokud budete potřebovat pomoci s vysazením, obávám se, že Vám nezbude nic jiného, nežli se pokusit drogovým službám více důvěřovat i přes špatnou zkušenost kamarádky. I kdyby se Vaše léčba lidově řečeno ,,provalila" je to stále lepší skutečnost, než neřešená závislost (na kterou se dříve či později stejně většinou přijde). Léčit se z drog a dát si život do pořádku není žádná ostuda, je to zodpovědné řešení problému, do kterého se může dostat kdokoliv.
Když budete potřebovat, klidně napište kdykoliv znovu. Můžete využít i skryté poznámky, která není uveřejněna na veřejném webu, nikdo jiný nežli pracovníci této Poradny ji tedy neuvidí.
Ráda bych Vás podpořila, pokud tomu dáte šanci.
Mějte se zatím hezky, s pozdravem MK