Drogach
Jaja
Muj syn byl na drogach asi od 16. Let uzival marihuanu a posledni rok byl zavisli na kokainu koureni crack heroin uzil dvakrat vnitrozilne . V breznu skoncil v nemocnici mel ucpane cevy v mozku , byl dehydrovany a spatna funkce jedne plice . po 6. Mesicich je bez leku pred tim mu pichly Invega sustena ktera je v tele a uzival leky na psychozu. Dnes neuziva nic na doporuceni psychiatra nepotrebuje zadne leky. Jako jeho mama vydim ,ze to porad neni on jako drive . Chybi tam chut a radost ze zivota . Snazi se zaradit zpatky do spolecnosti , ale je videt ,ze se s tim pere .Mam strach aby znovu nesahl po drogach jenom z duvodu ze se obcas citi dole jak on rika . Zijeme v USA a neverim tady doktorum , protoze vsechno je tady jenom business . Synovi je 25. Let. Doktori nam rekli , ze pokud by znovu zacal , byl by to jeho konec , protoze si poskozil mozek ...poprve se z toho dostal , protoze je mlady , ale podruhe uz by to bylo fatalni. Muzete mi poradit , co by jste doporucoval za lecbu co by mu pomohlo aby se citil dobre . Dekuji moc Nada

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
syn toho prošel opravdu hodně. Váš popis je poměrně stručný a na jeho základě - ale ani kdyby byl podrobnější a přesnější - není možné posuzovat na dálku jeho stav, natož ordinovat nějaké léky. Pokud nevěříte jednomu lékaři, zkuste jiného, ať máte druhý názor. Ale hlavně bych se teď zaměřila na celkovou rehabilitaci. Ta bude spíš než v lécích spočívat v psychologické a sociální pomoci. Neznám příliš systém péče v USA, ale snad by se Vám mohlo podařit najít nějakou NGO, která pracuje právě s exusery, pomáhá jim vrátit se do života. Půl roku je po takové anamnéze krátká doba, těžko očekávat, že bude jako dřív. Na druhou stranu máte pravdu, že první rok abstinence je zdaleka nejrizikovější a je potřeba člověka velmi podpořit. Určitě by mu prospělo nějaké doléčování, skupiny, individuálné terapie, pomoc sociálního pracovníka. Nějaký kontakt s odborníkem by byl možná dobrý i pro Vás, abyste se lépe orientovali v tom, jak mu nejlépe pomoci.