antidepresiva x LSD
laky
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, za jaký čas od vysazení antidepresiv(Sertralin Actavis) je \"bezpečné\" užít malé množství LSD? Momentálně užívám 25mg/den. Před 3 roky jsem měla panickou ataku. Příhoda nebyla následkem konzumací drog, ale z pracovního a partnerského stresu. Nikdy jsem nebyla drogově závislá. Občasně extazi, marihuana,3x v životě LSD. 3 roky nic neberu až na antidepresiva .-)
Díky za odpověď
Laky

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Laky.
Na jednu stranu je dobře, že si obstaráváte informace, na druhou stranu bych zvážila, zda vůbec užívat drogy, pokud berete antidepresiva. S ohledem na skutečnost, že z nějakého důvodu léky užíváte, by bylo vhodné dodržovat léčebný režim, dávkování doporučené ošetřujícím lékařem a nekombinovat s ničím, co bude komplikovat další léčbu (alkohol, drogy všeobecně nebo různé léky).
Zakázat Vám to samozřejmě nemůžeme, ale stejně tak bych Vám konzumaci jakýchkoliv drog rozhodně nedoporučila. Už s ohledem na to, že se Vám psychické problémy, se kterými se léčíte, mohou konzumací jakékoliv drogy (včetně THC) nejenom vrátit, ale také výrazně prohloubit. A to i po dlouhodobém vysazení léků.
Uvedené léky zřejmě neužíváte pro nic za nic. Díky psychickým problémům, se kterými se v současnosti léčíte, nelze předpokládat už vůbec, co mohou další případné konzumace drog organismu, potažmo psychice přivodit za rizika.
Vámi uvedené léky patří do skupiny antidepresiv - nazývané též selektivní inhibitory zpětného vychytávání serotoninu SSRI. Kombinace těchto léků s drogami patří mezi nejrizikovější. Přípravky patřící do této skupiny ovlivňují serotoninový systém a zvyšují hladinu serotoninu v mozku. Poruchy tohoto systému jsou klíčovým faktorem v rozvoji deprese a dalších onemocnění.
Dalším rizikem je serotoninový syndrom - vzhledem k tomu, že některá antidepresiva zvyšují hladiny serotoninu, kombinace s LSD toto násobně umocňuje svými vlastnostmi. Jednoduše a lidově řečeno, pokud je toho příliš najednou - vyplavení serotoninu jako účinek antidepresiv + vyplavení serotoninu vlivem drogy může tento syndrom nastat.
Příznaky: dezorientace, neklid, svalový třas, zvýšené pocení, zrychlení srdeční činnosti, bolesti hlavy, poruchy svalové koordinace, křeče, poruchy vědomí, únava, vysoká teplota, průjem až bezvědomí. Serotoninový syndrom může skončit i smrtí. Tahle kombinace je opravdu zbytečně velmi rizikovou, takže opravdu nedoporučuji.
I přesto, že byste se rozhodla  riskovat, zajistěte si po dobu Vaší konzumace až po celou dobu účinku drogy nějakého dobrého kamaráda (nejlépe střízlivého), který Vás bude hlídat. Během účinku drogy průběžně odpočívejte a pijte dostatečné množství nápojů (ne alko a ne colu).
Raději to ještě zvažte.
S pozdravem MK