Marihuana a vliv na psychiku člověka
Ála
Dobrý den, Můj přítel kouří marihuanu a jsme spolu již druhým rokem. Dříve jsem si s kamarády občas také trávu zakourili,ale nikdy mi to nic neříkalo nicméně současného přítele jsem prosila o to,aby přestal ale bohužel a tak jsem si občas dala s nim, ale začalo se to stupňovat.přítel chce,abych s nim trávu kouřila skoro každý den a už mi to opravdu vadi.chtěla bych se zeptat, zda li to muže mit vliv na mou psychiku,jelikož jsem holka,ktera má sklony k depresím a dokonce se s nimi i léčila, ale od te doby co Kouřim marihuanu pravidelne se to zjorsuje,mivam stavy bezmoci,depresi, nemam chuť do života a věci mě přestávají bavit. Má otázka zni jestli toto muže mit následky kouření marihuany a jestli to někdy odezní. Opravdu mě to trápí,nemyslím si že jde, na tom Závila jelikož mě ten stav nebaví a ani mi to nechutna jen kuli svému příteli ji vlastně Kouřim. Dale bych se chtěla zeptat,jak mám svého přítele přesvědčit, aby přestal, jelikož, mě to v mem živote dost otravuje..předem mockrát děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
zhoršení Vaší psychické pohody může mít určitě souvislost s kouřením marihuany. Pravděpodobně ji u Vás i má. Jde o halucinogen, v některých případech i poměrně silný, a ten má právě tu vlastnost, že často zesiluje nálady a stavy, ve kterých už se člověk nachází před užitím. Pokud jste se léčila s depresemi, rozhodně byste se měla marihuaně vyhnout.
Co se týče přítele, nevím, jestli se Vám ho podaří nějak přesvědčit, ale rozhodně by se Vám to dělalo lépe, kdybyste zároveň sama nepodléhala jeho tlaku a nekouřila s ním. Zatím to vypadá, že spíš přesvědčuje on Vás, navíc k Vaší velké škodě.