Podmínky pro léčbu Suboxone
Dáša
Léčím se dlouhá léta s depresí a Borderline poruchou. Dlouho mi AD zabírala a já s třemi dětmi a manželem fungovala.Krom těhotenství jsem si občas \"pomohla\"trochou Tramalu i DHC, ale proti tomu, co se děje teď, to byla selanka).
Ale cca od půl roku narození posledního dítěte šla s psychikou do kopru. Psychiatr se snažil, seč mohl, léky a jejich kombinace vyzkoušeny snad všechny. Letos na jaře hospitalizace V NUDZu a Elektrokonvulzní terapie. Museli skončit u 6. šoku, přesmykávala jsem se do mánie. Současně léčena max. dávkou Argofanu a max. dávkou Valdoxanu. Vím už z dávnější doby, že na nezvládnutou depresi mi pomohla tableta DHC Continus od mamky, která jej bere \"na záda\". No a zde je kámen úrazu. Deprese se řekněme z těžké, pro kterou jsem letos byla hospitalizovaná a ECT podstoupila (ECT mi fakt nepomohla), díky uvedeným lékům dostala do středně těžké. Ale i v té středně těžké, pro kterou byly v léčebně hospitalizována většina pacientů, se nedá fungovat!!! Sotva zaopatřím s námahou sebe sama, ale 3 malé děti a domácnost ani s pomocí rodiny ne. Ale s DHC ano. Zvyšování tolerance mě samozřejmě dostihlo, mamčiny zásoby vyschly, kupuji na černém trhu, kde jsou ceny při mé potřebě hrozné (tak 6 tisíc měsíčně, huntuje to náš už beztak napjaty rozpočet. S DHC rozhodně nejsem nijak \"sjetá\", naopak normální, fungující, bez deprese. Bohužel tolerance je někde 800mg DHC denně...Můj psychiatr mi po mé historii s vyzkoušením snad všeho, co se k léčbě těžké deprese nabízí, řekl, že prostě víc nemůže... A zažádali jsme o důchod. Pěkné. Ale já chci normálně existovat_-pro děti, pro manžela, po rodičáku zase pracovat. Je i pro takové zvláštní případy dostupná substituční léčba. Je to jaksi moje poslední naděje. Odvykat jsem zkoušela mnohokrát, ale ne někde oficiálně, ale s tak těžkou depkou, která mi po odeznění abst. příznaků zůstal, nemohu žít - fungovat pro děti, rodinu. Takže zřejmě nesplňuji podmínku opakovaných pokusů o abstinenci- prokazatelných.- ale já se nemohla nechat někam na týdny zavřít - oděti se alespoň bazálně postarat musím, manžel je OSVČ, takže OČR nedostane (a ani bychom s ním nevyšli)

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Dášo.
Vaše situace je opravdu trochu jiná, než s jakými se běžně setkáváme. Bohužel, takto přes internet (a také nejsem lékař) neumím posoudit, zda byste splňovala kritéria do zařazení do substitučního programu.
Zkuste se spojit s kolegy z našeho ambulantního zařízení (kontakt níže) a Vaši situaci zkonzultovat.
Specializované ambulantní služby CADAS, SANANIM
Spálená12
Praha 1
(nedaleko stanice metra B Národní třída; 1. patro budovy Studentského zdravotního ústavu - mapa)
Tel: 222 924 245, 603 831 815
Email: cadas@sananim.cz
http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Držím palce, abyste brzy našla co nejvhodnější řešení a dostatek sil. Mějte se hezky.
S pozdravem MK