psychické problémy
Misulinka93
Dobrý den.
Zhruba tři.. necelé 4 roky jsem užívala pervitin. Nikdy ne nitrožilně. Cca 5 let jsem kouřila marihuanu ve velkém množství. Podstoupila jsem ambulantní léčbu a závislostí se zbavila. Dva roky jsem neužila žádnou tvrdou drogu a cca 1 rok nekouřím marihuanu. K takovému stylu života se vrátit stoprocentně nechci a nemám problém s tím, že by mě drogy znovu lákaly. Co mě trápí, je ale fakt, že mám psychické problémy. Vždy jsem trpěla na úzkostné stavy, ale myslím, že užívání je jen podpořily. Vracejí se mi stavy, jako když jsem byla pod vlivem, na dojezdu atd.. je to velmi nepříjemný. Mám strach mluvit s lidmi(studuji žurnalistiku.. a je to docela problém). Vyčítám si věci, které jsem dělala na drogách atd.. Nemám problém s odvyknutím, ale je nějaká psychologická poradna nebo jiné zařízení, kde se zabývají problémy PO ? Můžete mi něco, někoho doporučit a zda si myslíte, že to není beznadějné, se z těchto stavů dostat? Dost mě to trápí..:( Děkuji předem za odpověď Michaela.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Michaelo.
Dobře, že jste napsala. Ano, jsou možnosti navštěvovat zařízení po léčbě. Jde o následnou péči, kterou někteří využívají třeba i několik let po léčbě samotné. Ráda Vám doporučím nějaké kontakty, ale prosím o upřesnění větších měst, které máte v dosahu.
Pokud jste měla i před užíváním pervitinu úzkostné stavy, je pravděpodobné, že Vám je konzumace umocnila. Pervitin sám o sobě působí anxiogenně (může navodit strach a úzkost), takže pokud jste k úzkostem měla blízko i bez něj, o to více se úzkosti mohou objevit nebo sílit. Kouření marihuany k tomu také může výrazně přispět, proto je dobře, že jste vypustila ze svého života i ji.
Zbytečně se tím netrapte, vše se dá řešit.
Gratuluji k abstinenci, je vážně skvělé co jste dokázala. Přeji plno úspěchů ve všech oblastech!
Mějte se zatím hezky a ozvěte se.
S pozdravem MK