Nejlepší kamaradka a pervitín
Katka
Dobrý den,
Mam kamarádku dříve jsme bývaly nejlepší kamarádky. Po dodělání SOU jsme šla každá svou cestou. Ona práce já nástavbou na maturitu. Ona si našla přítele v minulosti bral drogy kvůli tomu se i jednou už rozešli. Po 3 letech se zas našli v clubu na oslavě narozenin. to už byl ale čistý. dali se dohromady a po roce chození jsem přišla na to že drogy berou oba a znovu cca měsíc (pervitin). nyní je to dva roky co mi tvrdila že s tím něco děla ale včera mi volal její přítel že se rozešli a že v tom poslední 3 měsíce je až po uši. že mezi nim a drog si vybrala drogy a nějakého 50 letého přítele (kamarádce je 21)
Protože jsme bývali nejlepší kamarádky chtěla bych jí pomoc a mít zpátky tu kámušku který se dá věřit
Asi jiná cesta než léčba nebude. myslíte že by jí pomohlo kdybych byla v její blízkozti častěji jako dříve?
Děkuji za pomoc

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chápu, že je pro Vás těžké dozvídat se, jakou cestou se vydala Vaše nejlepší kamarádka. Pravda ale je, že momentálně by pro Vás asi bylo velkým překvapením a zklamáním, koho byste potkala, kdybyste se s ní více kontaktovala. Dokud se sama nerozhodne pro změnu, pro to že drogy opustí, nebude asi nadšená ani z Vašich snah jí pomoct. Má teď úplně jiné starosti. Kromě toho musíte myslet opravdu i trochu na své bezpečí a zdraví. Určitě ji můžete kontaktovat a nabídnout jí pomoc a hlavně podporu v případě, že by jí chtěla - tedy pomoc v době, kdy se zbaví drog. Pozor ale na "pomoc" typu půjčka peněz apod., to by jí z dlouhodobého hlediska v ničem nepomohlo a Vám by to jen přidělalo starosti.