následky po užívání Antabusu
Trey
Dobrý den. Je to již 25 let kdy jsem se přihlásila k léčbě závislosti na alkoholu, sama dobrovolně. V současné době se mi alkohol vyloženě hnusí.
Chci se zeptat na toto : Je možné že následky léčby Anatbusem přetrvávají stále ? Měla jsem při zkoušce tehdy velmi prudkou reakci, mnoho si nepamatuji byla jsem v jakémsi bezvědomí.
Nyní nemohu alkohol ani zacítit a dělá se mi zle, pokud si dám malou skleničku- dvoudecku \" desítky\", dokonce i nealkoholické pivo, začne mi bušit srdce, nával horka do hlavy a obličeje ..atd. A to je již víc jak 25 let od léčby.
Mám všelijaké potíže, brnění v nohou celou noc ,noční pocení ,nespavost,trpěla jsem velice dlouho donedávna astmatem a kopřivkou..nyní to téměř vymizelo, ale stále se sama sebe ptám, jestli to nějak nesouvisí s onou léčbou a Antabusem. Nechci to nikde vypravovat u lékaře, nechci abych měla všude záznamy že jsem alkoholik . Tehdy jsem se tam přihlásila sama protože je pravdou že jsme chodili s mužem na pivo a měla jsem strašné chování po požití alkoholu. Ted trpím sociální fobií, bolestí nervů v zádech celém těle, mívám deprese. Prominte že to takto obtížně rozepisuji...zajímá mně prostě jestli v tom náhodou nesehrál nějakou roli Antabus
děkuji za odpověď . Clinty

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
po tolika letech je těžké hledat nějakou přímou souvislost mezi Antabusem a Vašimi současnými problémy. Pravda je, že na alkohol reagujete dost podobně, jako byste předtím Antabus užila. Spíš se ale jedná o jakousi vypěstovanou podmíněnou reakci, mozek si zřejmě pamatuje, jak strašné to tenkrát bylo. I tak Antabus dlouhodobě může fungovat, zvláště když je někdo senzitivnější, jako jste zřejmě Vy. Ostatní potíže, které popisujete, bych s tím ale nespojovala. V každém případě Vám to nijak nepomůže s řešením, o které by se bylo dobré pokusit. Nemusíte nikomu vyprávět o své zkušenosti s Antabusem, pokud nebudete chtít. Nicméně při léčbě psychických potíží je vždy lepší, když zná lékař celou anamnézu. Může se ale některé detaily dozvědět i později, až k němu získáte důvěru. Můžete tedy vyhledat pooc s aktuálními potížemi a pak terpve se rozhodnout, co všechno sdělíte.
Pokud byste chtěla přijít na kloub Vaší extrémní reakci na Antabus a alkohol, pak by bylo nejlepší zkonzultovat to s někým z centra, kde se Antabus nebo podbné preparáty k léčebě užívají.
Určitě se ale nebojte, že by Vás někdo soudil za léčbu před 25 lety. Naopak si zasloužíte velký obdiv, že od té doby problémy s alkoholem nemáte.