Uz nevime co dal...
Strong2288
Dobry den, rozhodl jsem se Vam napsat a poprosit o nekolik rad od odborniku, protoze uz to sami nezvladame.
Mame v rodine 17ti letou slecnu, ktera je zavisla na marihuane a pervitinu. O zavislosti jsme se dozvedeli diky testum, ktere kazdy mesic opakujeme, ale vysledek je porad stejny - pozitivni.
Marihuanu uziva priblizne 2 roky, zavilost na pervitinu pozoruji priblizne 1 rok (rozsirene zornice, nespavost, nechutenstvi a pokles vahy, problemy s pleti - bolaky po celem tele).
Posledni mesice se stala tato situace uz vice nez neunosnou. Z domu nam mizeji penize, hodnotnejsi veci (fotak, kamera, zlate doplnky ). Na slecnu uz prichazeji i stiznosti ze skoly, ze spoluzackam mizi veci ( hlavne penize a cigarety ).
Ja jsem se k problemu chtel postavit celem a sve sestrenici jakkoliv pomoci. Sehnal jsem K centrum kam mela dochazet na terapie a nabidl se, ze tam budu jezdit s ni jako opora. Jenze se neuskutecnila ani prvni navsteva tohoto zarizeni (vymluvy typu mam neco dulezitejsiho). Jenze co je dulezitejsi nez tohle ?
Nejvetsi problem osobne vidim v tom, ze se o ni absolutne nezajimaji jeji rodice (vlastni otec, nevlastni matka), kteri tvrdi, ze to jeste takovy problem neni, ze to zvladnou sami bez odborniku.
Jak mam pomoct nezletile sestrenici? Jak presvedcit jeji rodice, aby zacali premyslet o pobytu v lecebne? Situace je tragicka a potrebuje radikalni reseni. Jdou nejakym zpusobem rodice obejit a resit tuto situaci na vlastni pest ?

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Chápu, že máte o sestřenici obavy. Obávám se, že pokud ona sama (stejně tak její rodiče) nevnímají to vše (co jste zde popsal) jako vážný problém, který by bylo na místě řešit, moc možností bohužel nemáte.
Uvádíte, že jste se snažil podpořit ji v návštěvě K-centra, však bezúspěšně. Je od Vás moc hezké, že máte snahu ji pomoci. Je toho opravdu hodně co by se dalo k celé této záležitosti napsat, přes motivaci samotné sestřenice, tak jejích rodičů, ale domnívám se, že by bylo nejrozumnější vše podrobněji probrat v osobním kontaktu, který nabízí více potřebného prostoru pro vše co je třeba.
Netuším, kde žijete a na jaké K-centrum jste sestřenici odkazoval, nicméně ať to bylo kdekoliv, veškerá Kontaktní centra pro uživatele drog, nabízí mimo služby poskytované závislým osobám také poradenské služby jejich blízkým osobám. Nebojte se na kolegy u Vás obrátit tedy sám, pokud sestřenice zatím nechce a vše co je v danou chvíli třeba podrobněji zkonzultujte.
Pokud máte v dosahu Prahu, lze se obrátit přímo na naše zařízení, které se specializuje na práci s rodinnými příslušníky závislých osob, viz kontakt:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
Školská 30, Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy (v její zadní části). Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby (pracovní dny 9.00-19.00hod.). Služby jsou bezplatné.
Více informací zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Dále můžete prostudovat základní obecné informace zde: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html.
Mějte se zatím hezky, přeji, ať se vše začne ubírat lepším směrem.
S pozdravem MK