rada
emily47
dobrý den.Jedná se zde o moji dceru. Mám podezření,že bere drogy.Nejsem si jistá,ale asi šňupe.Její chování se hodně změnilo.Sice to netrvá dlouho,ale mám strach.Tak nevim,co dělat,protože dcera je již dospělá, děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Chápu, že máte obavy. Bylo by rozumné obrátit se na kolegy z Preventu a v osobním kontaktu vše více a podrobněji probrat, Vaše pochybnosti a podezření, zkonzultovat změny, kterých jste si u dcery všimla.
Pokud by se konzumace drog prokázala a dcera by využití odborné pomoci prozatím odmítala, nečekejte, až kývne a obraťte se na kolegy zatím sama. Kontaktní centra pro uživatele drog poskytují i poradenské služby pro rodinné příslušníky a další blízké osoby. Mohla byste se tak v osobním kontaktu lépe poradit a informovat jak s dcerou komunikovat a jak ji třeba k léčbě vhodně motivovat, také jakých chyb se vyvarovat apod. Dále se dozvědět o případných možnostech, které by dcera mohla využít, až dojde k dostatečné motivaci (léčba závislosti je záležitostí dobrovolnou a je třeba souhlas dané osoby, pokud je zletilá). Veškeré poradenské služby jsou poskytovány bezplatně, nezávazně a lze i anonymně.
Než se na první konzultaci objednáte, můžete prozatím prostudovat základní informace pro rodiče, viz přiložený odkaz: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Kontaktní centrum  PREVENT
Komenského 174 (naproti vchodu do Teplárny Strakonice)
Strakonice
Tel: 383 322 357
E-mail: kacko@os-prevent.cz
Skype: prevent.kackost
Provozní doba:
PO 10,00 - 16,00
UT 13,00 - 16,00
ST 10,00 - 17,00
CT 10,00 - 16,00
PA 10,00 - 16,00
Web: http://kcst.os-prevent.cz/
Kdybyste se potřebovala na něco doptat, neváhejte znovu napsat. Mějte se zatím hezky.
S pozdravem MK