Marihuana
Honza
Dobry den,
nas mladsi syn dlouhodobe kouri marihuanu. Mame dobre vztahy a nic pred sebou netajime proto to vime od sameho zacatku. Chteli jsme byt tolerantni a doufali jsme, ze se vse vyresi samo casem jako temer vse ostatni. Problemy s kazni ve skole - nyni chodi do prace jako kuchar vzorne a bavi ho to natolik, ze vari k radosti nas vsech i doma. Dredy a zevl zivotni styl (to bylo ale u druheho syna) a dalsi etapy dospivani. I druhy syn kouril marihuanu ale ten to jiz pred 3 lety definitivne opustil (ne vsak koureni tabaku :-(. Mladsi vi, ze je marihuana problem ale stale rika, ze az prijde cas vyresi se to samo. Nyni mu kvuli marihuane odebrali i ridicsky prukaz ale ani nyni neuvazuje vazne o konci. Mame cekat, ze se to opravdu casem vyresi nebo mu muzeme sami nejak pomoci?

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Jestli se něco vyřeší nebo nevyřeší samo, bohužel, neumíme posoudit. Některé osoby během svého života potkají drogy, které nějaké období užívají, s přibývajícím věkem a přebírání odpovědnosti drogy postupně z jejich životů nenásilně vymizí a smyslem života jsou úplně jiné priority. U některých osob setkání s drogou (a je jedno jakou) může znamenat problém navždy. Záleží vždy na více faktorech, které když se protnou, mohou v závislost vyústit. Je to tak velmi individuální, že to nelze objektivně a zodpovědně posoudit.
Výborné je, že máte se synem otevřený vztah založený na důvěře. Plno rodičů, se kterými se setkáváme, takové štěstí nemají. Z toho bych asi vycházela. Doporučuji spojit se s nějakým odborným zařízením a v osobním kontaktu více vše podrobněji probrat. Můžete se poradit jak dál vhodně se synem komunikovat, jak se snažit motivovat, doplnit si informace...
Nevím, odkud jste, ale pokud by nebylo obtížné využít služeb v Praze, můžete se obrátit přímo na naše kolegy.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části. Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby (PO až PÁ 9.00-19.00). Veškeré služby poskytuje toto zařízení bezplatně.
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Také se můžete podívat na základní obecné informace zde: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Pokud byste potřebovala kontakt vyhledat jinde nebo měla další dotazy, klidně zase napište. Jen prosím o upřesnění větších měst, která máte v dosahu.
Mějte se zatím hezky.
S pozdravem MK