abces
sidorinka
dobry den byla sem zavysla na heroinu podarilo se my odkrizovat bez detoxu sem pres pet mesicu cista.po posledni aplikaci se my udelal abces praskl a zahojilo se my to.tet sem tehotna a zniceho nic se my udelal abces.podotykam ze nic uz neberu nechapu to.predem dekuji sidorinka

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Děkuji za důvěru. To, že se intravenózním uživatelům drog udělá absces i poté, co drogy přestanou užívat, není nic neobvyklého. Častěji takto trpí zejména uživatelé opioidů. Že jste dokázala drogy přestat užívat, si zaslouží obdiv a respekt, neměla byste ale situaci podcenit a usnout na vavřínech. Potíže, které popisujete, se častěji týkají dlouhodobých uživatelů, takže, odpusťe, že pět měsíců abstinujete, nemusí znamenat, že nejste závislá.
V každém případě bez váhání vyhledejte lékařskou pomoc, abyste jste se vyhnula závažnějším komplikacím a neohrozila zdraví a život jak Váš, tak dítěte.
Měla byste zároveň přemýšlet nad tím, jak dlouhodobě abstinenci udržet. Předpokládám, že máte pocit, že jste ze všeho venku, tím spíš, že jste těhotná. Zkuste mi věřit, že ze zkušenosti víme, že se závislost dokáže ozvat v době, kdy to abstinující člověk, který není dostatečně vyzbrojen jí čelit, čeká nejméně, a i po delší době ho zlomit.
Doporučuji Vám, kromě okamžité návštěvy lékaře, vyhledat i odbornou podporu pro Vaši abstinenci. Nejlepší je si předem telefonicky domluvit termín schůzky s pracovníky např. AT poradny, adiktologické ambulance, případně kontaktního centra, kde byste ale mohla potkávat aktivní uživatele drog, což by pro Vás nemuselo být to pravé ořechové. Stejně tak se můžete poradit a konzultovat situaci s pracovníky některé služby následné péče, doléčovacího centra, které pracuje s bývalými uživateli návykových látek.
Dostanete bezplatnou podporu, pomoc a potřebné informace, které Vám pomohou zvládnout případné komplikace, nebo ještě lépe, pomohou Vám vyzbrojit se, aby k nim nemuselo vůbec dojít.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na zařízení a služby ve Vašem dosahu pošleme. Jak je můžete vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny v odkazu Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Držím Vám i nenarozenému miminku hodně štěstí a vše dobré,
Amrit Sen.