Piko
lin
Dobrý den. Asi vás prekvapim ale rozhodla jsem se přestat úplně. Určitě bych byla ráda, kdyby jste mi pomohli to zvládnout. Musím říct upřímně není to lehké. Ale zatím to zvládám už to bude skoro týden co jsem čistá.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Tomu tedy říkám vývoj, klobouk dolů, každý jeden den se počítá. Oceňuji i to, že nejste naivní a neusínáte na vavřínech. Po dvou letech intenzivního intravenózního užívání pervitinu, pokud chcete abstinenci udržet a ustát, se bez odborné podpory a pomoci s největší pravděpodobností neobejdete. Proto Vám doporučuji spojit se co nejdříve s pracovníky některé služby, která se zabývá drogovou problematikou ve Vašem okolí a telefonicky si domluvit termín schůzky. Zajít tam ale můžete i rovnou, v provozních hodinách, jen nebude jisté, že budou mít pracovníci služby pro Vás momentálně dostatek volného času. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být, vyjma zdravotnických zařízení, poskytovány i anonymně. Nesejde tolik na tom, jestli budete kontaktovat pracovníky AT poradny, adiktologické ambulance, kontaktního centra, nebo podobné služby. Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, které můžete pro udržení abstinence a pozitivní vývoj podniknout. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat. Uvidíte, že se po schůzce budete cítil lépe, kromě podpory a pomoci, získáte i zasloužený obdiv a respekt, že jste dokázala přijít sama. Nejbezpečnější bude, když si sjednáte průběžnější konzultace, abyste byla pevnější v kramflecích a vyhnula se případným krkolomnostem a zádrhelům, věděla, jak zacházet s cravingem - "chutěmi" a získala povědomí o dalších dovednostech, které se Vám budou rozhodně hodit.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na služby v dosahu obratem pošleme. Jak je můžete vyhledat sama, so dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Budeme rádi, když dáte vědět, jak si stojíte, můžete s námi počítat. Odborníky kontaktujte i v případě, kdyby se Vám abstinenci nepodařilo udržet. Na nic nečekejte, seberte všechnu kuráž a jednejte.
Držím palce, Amrit Sen.