Recidiva
Zach
Dobrý den, měl jsem nedávno recidivu, před cca 2 měsíci jsem se napil alkoholu, a před třemi týdny jsem se znovu opil a ještě požil pervitin.
Jsem závislý na alkoholu od 12 let, s pervitinem jsem začal v 17 letech. Mám ale závislost preferovanou alkoholem, pervitin jsem brával jen, když sem si potřeboval odpočinout od alkoholu. Nejsem hladinkář, spíš jsem pil v ,,tazích´´.
Před dvěma lety jsem nastoupil léčbu v apolináři, trvala s přerušováním léčby přes rok, a neni to má první recidiva. Spolupráci s apolinářem jsem ukončil, neboť podstupuji změnu pohlaví FtM a jako kluka mě netolerovali, chtěli abych přeměnu odložil a já si tak kvůli tomu prodloužil operace, které už jsem mohl mít za sebou. Jsem ze závislé rodiny a hodně destrukční, přetrhl jsem s nimi kontakt.
S ,,kamarády´´ se kterými jsem popíjel jsem též přerušil kontakty. V kontaktu jsem akorát s přítelkyní, se kterou teď čerstvě žiji.
Píšu sem, jelikož bych potřeboval nějakou léčbu té recidivy. Já sám momentálně jen přežívám, abych zůstal střízliv. Přítelkyně je též závislá, ale abstinuje. Oba pracujeme a pokoušíme se o studium.
Nemohu jen tak odejít do léčby, protože musíme platit nájem a bez sebe to neutáhnem, mě čekají únoru první operace. Nevim komu říct o pomoc, mám silné deprese a někdy bych to radši zabalil, nemam sílu na to, to ted zvládnout sám. Kam se mohu obrátit? Děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Nevěšte hlavu, vše se dá řešit, dobře, že jste napsal. Recidiva k léčbě závislosti bohužel také patří. Pokud to vše dobře uchopíte, může Vás do budoucna v abstinenci posílit, ale to teď samozřejmě záleží nejvíc na Vás a na tom, jak s touto situací naložíte.
Můžete se obrátit na naše ambulantní zařízení a v osobním kontaktu vše více a konkrétněji zkonzultovat, nejen recidivu, ale i záležitosti kolem změny pohlaví a vše co se k tomu váže.
Denní stacionář, SANANIM
Janovského 26
Praha 7
Tel : 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Email : stacionář@sananim.cz
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Zde nabízím odkaz na webové stránky, na kterých najdete další potřebné informace: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-%28dst%29.html
Doporučuji si na uvedená čísla zavolat a předem se objednat (můžete říct, že jste dostal kontakt před tuto Drogovou poradnu - Denní stacionář je totožná organizace jako tato webporadna).
Přeji dostatek sil ke všemu, co budete potřebovat. Pokud budete mít chuť, můžete napsat, jak se Vám dál daří a zda jste se s kolegy spojil. Mějte se hezky.
S pozdravem MK