abstáky
nikyy255
Dobrý večer,ani nepotřebuju tolka radu jen to někomu říct brala jsem drogy pervitin dohromady, tak rok každý den jehlama..nakonec jsem skončla na detoxu v olomouci, od té doby nic neberu je to uz přes dva roky mám ročního syna otěhotněla jsem abych zas nezačala brat to jediné mě dokázalo udržet bez drog..Jou to dva roky a já jsem teď dostala takovou chut na drogu bráním se tomu někdy jsem tak vyčerpaná a nic mě nebaví nemám energii nikdo m syna nehlída je hyperaktivní arodiče mám daleko bojím se že začnu zas brat furt na to myslím chybí mi ty časy kdy jsem byla svobodná užívala si na drogách jsem byla stastná a te%d mám pocit že už nikdy štastná nebudu drogy m vzali sestru a uz není mezi živími..:(

Odpověděl: Amrit Sen
Niky, zdravím Vás.
Máte můj obdiv a respekt k tomu, co jste dokázala. Že máte i po dvou letech chuť na drogu a strach, jestli se Vám podaří obstát, je úplně normální, zároveň však velmi nebezpečné.
Neprošla jste dlouhodobou léčbou, ani intenzivní terapií, natož dlouhodobějším doléčováním, nejste tedy na takové situace potřebně vyzbrojená.
Proto Vám doporučuji co nejdříve vyhledat odbornou pomoc, a to i v případě, že se Vám abstinenci udržet nepodaří. V sázce je hodně, to sama s největší pravděpodobností dobře víte.
Čím dříve odborníky kontaktujete, tím větší budou šance na zvládnutí situace, udržení abstinence, na Váš klid, zvládánutí mateřské role a života vůbec.
Nemáte se čeho bát, dostanete bezplatnou podporu a pomoc, s veškerým respektem k tomu, co jste dokázala, a že jste službu kontaktovala sama. Nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož Vás do čehokoli nutit. Získáte informace, pracovníci služby Vám doporučí, jak se k situaci postavit, upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat.
Nesejde na tom, jestli se spojíte s pracovníky poradny, kontaktního centra, adiktologické ambulance, nebo podobné služby, která se zabývá drogovou problematikou ve Vašem okolí. Tyto služby, vyjma zdravotnických zařízení, lze poskytovat i anonymně.
Nejlépe je si předem domluvit termín schůzky, při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení odborníka se situací se dozvíte, jaké konkrétní kroky můžete podniknout, abyste krizi zvládla. Uvidíte, že se Vám uleví. Nejrozumější bude, když si domluvíte průbězné konzultace, uvidíte, že budete pevnější v kramflecích.
Šěstí, o kterém píšete, máte ve svých rukou a na dosah, i když je možné, že se budete muset ještě s lecčíms utkat a popasovat, zejména však sama se sebou.
S pracovníky služby můžete řešit nejen svoje "chutě", ale i řadu dalších praktických věcí, které by Vám mohly pomoci k tomu, abyste se cítila klidněji a spokojeně.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na zařízení a služby ve Vašem dosahu obratem pošleme.
Jak je můžete vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Psala jste, že jste absolvovala detox v Olomouci, pokud jste odtamtud, nebo z okolí, zadejte do Mapy pomoci: http://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=14&r=9#result typ služby, např. AT ambulance, Kontaktní centrum, nebo Následná péče a do kolonek Kraj a Okres zadejte Olomouc, do kolonky Město pak příslušné město.
Seberte všechnu kuráž a jednejte, první kroky jste podnikla už tím, že jste napsala.
Budu rád, když dáte vědět, jak si stojíte. Fandím Vám a držím palce!
Amrit Sen.