Prosba
Monty
Dobrý den, moje kamarádka brala drogy už nebere drogy má porušený řečiště je velký prolém najít žílu buď jou tvrdý nebo se ztratili když jí nabírají musí jezdit na ARO a z třísel tak by mě zajímalo jestli kamarádka může darovat krev ohledně dárcovství nebo ne nejde třeba odebrat krev třeba ze zadku je jasné když porušený řečiště tak je jasné že když půjde na očkování tak jedině do zadku vidte , děkuji za odpoved že je závislá na nikotonu cili ze je kuračka napadlo mě třeba kamarádce nejak pomoci bud ji hlidat ze by ji treba chodila kontrolovat moč jestli nahodou treba neco nebere nebo ji poslat na kolonoskopii dekuji za odpoved.

Odpověděl: Amrit Sen
Monty zdravím Vás.
Pokud Vaše kamarádka drogy neužívá a prošla testy na infekční choroby, darovat krev může. Mám za to, že si odběrové sestry dokáží poradit. Otázkou je, jestli dotyčné stojí fyzické, ale i psychické útrapy za to. Dokážu si představit situaci, kdy pohled zdravotnického presonálu na tak zničené žíly, evidentně užíváním drog, vzbudí pochyby, jestli je dotyčná vůbec vhodným dárcem. Určitě existují i další způsoby, jak lze pomáhat lidem v obtížných a kritických situacích.
K další otázce: Z hýždí se skutečně krev neodebírá.
Poznámce s očkováním nerozumím, to se nikdy neaplikuje intravenózně, ale vždy do svalu, nebo pod kůži, takže ani člověk s totálně zničenými žílami by s očkováním, tedy aspoň co se aplikace týče, neměl mít žádný problém.
Kamarádce moč nekontrolujte. Pokud Vás o to požádá, navrhněte jí, ať kontaktuje odbornou službu, kde se může na podobných aktivitách domluvit, případně ať kontaktuje nás, pokud napíše ze kterého, nebo poblíž kterého většího města bydlí, rádi jí kontakty pošleme. Jak může vhodné služby na území ČR vyhledat sama, se dozví na stránkách naší poradny v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
I kdyby je kamarádka užívala, ale píšete, že drogy nebere, tak proč testy? Proč jí chcete hlídat?
Omlouvám se, nepochopil jsem v jaké souvislosti, nebo s jakým úmyslem píšete o závislosti kamarádky na nikotinu, tím nechci snižovat její závažnost, ale prosím, zkuste být příště srozumitelnější.
Nezlobte se a odpusťe, jestli se pletu, ale podle toho co píšete, potřebujete v tuto chvíli možná daleko víc pomoc Vy, než kamarádka.
Napište, třeba i ve skryté poznámce, můžeme to spolu probrat. Příjmení v dotazu jsem z důvodu ochrany Vašeho soukromí vymazal.
Hodně štěstí,
Amrit Sen.