drogy
jana
Dobry vecer,prosim o radu.Ma dcera(23 let) Droguje,ne nitrozilne. Nevime jak pomoci.Byla jiz dvakrat na leceni,ktere nebylo uspesne.Je nejaky zpusob jak pomoci?Nebo existuje lecebna i hrazena,ktera ma opravdu vysledky?Dekuji.

Odpověděl: Amrit Sen
Jano, zdravím Vás.
Chápu Vaši bezmoc, možná i zoufalství. Kvalitních léčeben s dobrými výsledky je u nás celá řada. Mám za to, že pro dceru bude nejvhodnější dlouhodobější léčba v terapeutické komunitě, kterých je u nás, kvalitních, celá řada. Ty mívají, co se týče dlouhodobé abstinence klientů, nejlepší výsledky.
Neodmyslitelnou součástí úspěšné léčby je následné poctivé, dlouhodobé doléčování, bez kterého je šance na úzdravu a spokojený život velmi malá..
Podle toho, co píšete, se v tuto chvíli dcera léčit nechce, takže, odpusťe, není ta správná chvíle na posílání kontaktů na komunity u nás.
Nepíšete nic o tom, zda se dcera doléčovala, jestli jste se zapojila do terapie, ani jak jste spolupracovala s léčebnými zařízeními, ve kterých se dcera léčila. Pokud ano, doporučuji Vám spojit se s jejich pracovníky a o situaci s nimi pohovořit. Obrátit se ale můžete na kteroukoli službu v okolí, která pracuje i s rodinnými příslušníky a blízkými uživatelů návykových látek. Nesejde tolik na tom, jestli půjde o odborníky kontaktního centra, AT poradny, adiktologické ambulance, nebo podobného typu služby.
Tyto služby jsou bezplatné, nejlépe je si předem telefonicky domluvit termín schůzky. Při osobní konzultaci s odborníky, po podrobnějším seznámení se situací, Vám pracovníci služby doporučí konkrétní kroky, které může podniknout, abyste byla pevnější v kramflecích a cítila se lépe. Dozvíte se, jak s dcerou komunikovat, jakým chybám byste se měla vyhnout, a co je velmi důležité, jak se můžete pokusit podpořit dceřinu motivaci k pozitivním změnám a další léčbě. Můžete si domluvit průběžné konzultace, abyste věděla, jak reagovat v situacích, které teprve přinese čas. Dostanete podporu, pomoc a informace, v případě potřeby včetně kontaktů na další vhodná zařízení a služby. Čím dříve to uděláte, tím lépe.
Nezapomínejte na sebe, pokud přestanete žít svůj vlastní život, věnovat se aktivitám, které Vám přináší radost, ztratíte schopnost pomoci sama sobě a těžko pak pomůžete někomu dalšímu.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem kontakty na služby, které pracují s rodiči uživatelů návykových látek pošleme.
Jak můžete kontakty na všechny typy zařízení a služeb, které se zabývají drogovou problematikou, včetně terapeutických komunit, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, spojte se s pracovníky specializované, bezplatné Poradny pro rodiče, organizace Sananim, která provozuje i tuto internetovou poradnu:
Pradna pro rodiče (PPR) Sananim
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
mapa
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Budeme rádi, když dáte vědět, jesli Vám byla odpověď užitečná, a jak se situace vyvíjí.
Držím palce, hodně štěstí Vám i dceři,
Amrit Sen.