Boláky v obličeji
Star
Když nevím, co s rukama,většinou vydržím si i pět hodin rejpat obličej, strhávám si strupy a podobně, po čemž mi zůstává ksicht plnej nechutnejch strupů a vypadám jak po neštovicích .. Snažím se to zakrávat aknecolorem, který i celkem pomáhá hojení, nicméně bych se chtěla zeptat, jak se o takhle zrasenej ksicht starat, aby se rychle hojil? Klidně doporučte nějakou hojivou mast nebo tak něco ..

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Předpokládám, že když píšete na Drogovou poradnu, jste s největší pravděpodobností uživatelka nějaké drogy. Pokud tomu tak není, tak se předem omlouvám.
Ke konzumaci drog (především u pervitinu je to celkem běžné), se váže plno zdravotních potíží a problém pleti je celkem běžný jev.
Při dlouhodobějším užívání pervitinu se obecně špatně hojí veškeré rány a různá drobná poranění.  Tudíž například osoba, která za normálních okolností trpí akné, má obličej velmi nečistý, akné se pak nehojí, ba naopak zhoršuje. To samé při jiných poraněních. Drobná poranění (kdekoliv na kůži, včetně vpichů) mohou dojít až v hluboké rány, boláky, které za sebou nechají stopy v podobě jizev. Také není neobvyklé, že právě uživatelé pervitinu si tyto různé pupínky, boláky a jiné ranky silně škrábají, čímž docílí ještě větších ran, které se o to hůře později hojí.
Je to velmi individuální záležitost, záleží především na kvalitě konkrétní látky, co daná látka obsahuje a jak moc je ,,čistá" či ,,nečistá". Pervitin je látka vyráběná chemickým procesem, který může být různě ovlivněn tím, kým je vyráběn. Z toho pak vychází celková kvalita konkrétní látky a s tím další související potíže.
Obávám se, že pokud budete i nadále užívat, lepší to asi nebude. Především by to chtělo udržovat rány v čistotě, pokusit se pleť ,,nerýpat". Co konkrétního by Vám účinně pomohlo, bohužel takto přes net nepoznáme. Možná by nebylo od věci navštívit nejbližší Kontaktní centrum pro uživatele drog (bývá tam i zdravotní personál) a poradit se. Káčka poskytují nezávazné, bezplatné a především anonymní služby, není se čeho bát. Netuším, zda víte kam si u Vás případně zajít, pokud ne, napište města, která máte poblíž, zašleme Vám kontakt.
Mějte se zatím hezky, s pozdravem MK