Zadrzen PČR
Komik
Dobrý den, par dni zpet jsem sel po ulici a zastavili mne strážníci PČR. Prohledali mne, maji na to vubec pravomoc?
A nasli u mne \"0,6g (vcetne obalu) zelene sušiny\".
Odvezli mne na stanici a dostal jsem 1000kč pokuty.
Bylo to v souladu se zákonem ČR?
Dekuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Jelikož toto je bohužel již mimo naši oblast, proto jsem si dovolila konzultaci s Právní poradnou ANO, níže kopíruji odpověď.
Kopie:
Dobrý den,
Policie ČR může osobní prohlídku provádět je z několika zákonných důvodů, mimo jiné:
- před umístěním osoby do cely za účelem zjištění, zda tato osoba u sebe nemá zbraň nebo jinou věc způsobilou ohrozit život anebo zdraví vlastní nebo cizí
- pokud má být omezena osobní svoboda osoby nebo směřuje proti ní zákrok,
- je-li důvodné podezření, že někdo má u sebe věc důležitou pro trestní řízení,
- směřuje-li vůči osobě úkon policie a hrozí nebezpečí, že bude klást odpor, a je podezření, že má u sebe zbraň.
Bližší podrobnosti ohledně pravomocí policistů a strážníků jsou zpracovány např. zde:
http://llp.cz/publikace/jak-si-pocinat-v-kontaktu-s-policistou-a-straznikem/ .
Nemohu posoudit okolnosti prohlídky ani odůvodnění policistů, protože jste žádné podrobnosti neuvedl. Pokud byste měl za to, že jejich postup nebyl v souladu se zákonem, je možno podat stížnost postupem: který je popsán zde:
http://www.policie.cz/clanek/o-nas-povinne-zverejnovane-stiznosti.aspx .
Z hlediska sankce je držení drogy v malém množství přestupkem, za který lze uložit pokutu až do 15 tis. Kč, blíže viz zde:
http://poradna.asociace.org/pravni-informace/drogove-prestupky/ .
S pozdravem Hana Fidesová
Pokud byste potřeboval k tomuto ještě nějaké informace, můžete se s touto právní poradnou spojit, viz kontakt v odkaze: http://poradna.asociace.org/webova-poradna/
Mějte se hezky, MK