tehotenstvi
alzbeta
Dobry den, kdyz prvni mesic dva nez zjistim, ze jsem tehotna budu kourit marihuanu ublizi to miminku? Bude mit nasledky ikdyz behem tehotenstvi a i po kourit nebudu?
Dekuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Netuším, jak je dotaz směřován. Jste uživatelkou marihuany, zjistila jste, že jste těhotná a obáváte se možných následků?
Pokud je tomu tak, bylo by samozřejmě nejvhodnější marihuanu ze svého života vypustit. Myslíte, že je možné se o to pokusit?
Pro Vašeho potomka a samozřejmě i pro Vás, by bylo nejlepší, když s konzumací marihuany (a to v jakékoliv formě) přestanete, nejen po dobu těhotenství, ale i v době kojení. Marihuana patří mezi látky, které zdravému vývoji dítěte neprospívají. Jsou samozřejmě drogy, které nenarozenému dítěti neprospívají mnohem více, ale i tak, marihuana obsahuje psychoaktivní látky, které mohou neblaze ovlivnit vyvíjející se plod. Zde stále platí základní pravidlo - co prožívá matka - prožívá i dítě. Dále i způsob konzumace (kouření) může mít obdobný důsledek jako u matek/kuřaček tabáku, kdy má miminko omezený přísun kyslíku. Děti se pak rodí s menší porodní váhou, také je riziko spontánních potratů nebo předčasného porodu a také se zvyšuje riziko opožděného vývoje plodu.
Netuším, jaký máte vztah s Vaším ošetřujícím lékařem/gynekologem, zda je založen na důvěře a zda byste mu o všem, co se Vašeho dosavadního životního stylu týká, mohla říct. To by umožnilo naplánovat vyšetření zaměřené na vyloučení případných vývojových vad. Každá těhotná žena, ale i tak podstupuje specializovaná vyšetření (ultrazvuk apod.), které jsou součástí i běžné péče během jakéhokoliv těhotenství.
Doufám, že jsem Vás moc nevyděsila. Marihuana patří mezi látky, které nemají na zdraví plodu zase až tak fatální účinek. Pokud byste denně konzumovala větší množství alkoholu, bylo by zdraví plodu mnohem více ohroženo. Ale bezpečné užívání marihuany v těhotenství samozřejmě není. Rozhodně by bylo fajn, kdyby se Vám podařilo marihuanu neužívat, dodržovala jste zdravý životní styl, vyváženě se stravovala, doplňovala vitamíny a minerály, dostatečně odpočívala a byla v celkové pohodě.
Kdyby Vás napadlo se na něco doptat, neváhejte znovu napsat. Stejně tak, kdybyste cítila, že byste mohla mít s vysazením marihuany problém.
Mějte se hezky a užívejte si těhotenství.
S pozdravem MK