Podezdreni ze pritel bere drogy
Vendy
Dobry vecer,asi pred tydnem jsem u pritele zpozorovala stavy ktere drive u nej nebyly normalni.A pred asi ctyrma dny sem na wc v tasce se staryma letakama nasla igelitak a v nem v novinach zabalene inijekcni strikacky a gumu.Mam strach ze si picha heroin nebo neco podobneho.Nekdy z nej de szrach ma strasne vykyvy nalad chvili je mily a pak najednou vybouchne kvuli kravine je i vulgarni jednou me lehce uhodil do hlavy ale jen jednou ale bojim se co bude priste Ja ho miluju a nechci ho opustit a nechat ho v tech srackach(omlouvam se za to slovo ale ja tomu jinak rict nedokazu),chci mu pomoc jen nevim jak.Kamaradka mi slibila ue jeji pritel ktery se s tim mim zna ze s nim promluvi a nerekne mu ze o tom vim,ale ja mu to prece musim rict jen nevim jak a bojim se jak zareaguje,nejvic me mrzi ze to predemnou taji a vubec ze to bere.Nevim presne co ale podle kamaradky je to heroin protoze jak mi rekla uz kdysi s tim mel problemi ale to jsem nevedela dneska mi to rekla neznam ji dlouho takze nebyla prilezitost o tom s ni mluvit.Dokonce tusim teda spis vim od koho ty sracky ma ale nevim kde na to bere je v nove praci takze prvni vyplatu bude mit az koncem mesice.Prosim o radu jak bych o tom s nim mela mluvit a jak mu vubec rict ze o tom vim.Je dobry napad mu ty strikacky schovat?Predem dekuji za odpoved Vendy

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Vendy.
V jednoduché situaci zrovna nejste. Závislost na heroinu není žádná legrace (pokud jde tedy o heroin). Níže v odkazech přikládám základní obecné informace o heroinu a pervitinu, podívejte se na to, možná se díky informacím lépe zorientujete v tom, o jakou látku jde.
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty/heroin.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Dále doporučuji pročíst další informace pro blízké osoby: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Nejrozumnější by bylo, kdybyste se sama obrátila na odbornou pomoc - doplnila si informace, poradila se v osobním kontaktu jak s partnerem vhodně komunikovat a jak mu sdělit, že jste našla injekční materiál, zkonzultovat jaké vhodné kroky dále zvolit, jak přítele motivovat, aby i on se na pomoc obrátil (pokud se potvrdí, že opravdu drogy bere), jaká nastavit pravidla, jak pomáhat, tak aby byla pomoc účinná a pro Vás především bezpečná atd. Pomáhat někomu z drog není vůbec jednoduché, pro pomáhající je to opravdu velmi náročné, leckdy se sami dostanou až na pokraj svých sil. Také nejde o nic krátkodobého, je to poměrně složitý a dlouhodobý proces, proto je rozumné být v kontaktu s odborníky a mít tak možnost průběžně konzultovat vše co je v danou chvíli třeba.
Nevím, kde žijete, ale pokud jste z Prahy, můžete se hned zítra spojit s kolegy z Poradny pro partnery (níže kontakt). Zařízení naleznete v zadní části kavárny Café Therapy, je třeba se předem objednat. Veškeré služby jsou bezplatné a nezávazné.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
Školská 30, Praha 1
mapa
Telefon: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Provozní doba: pracovní dny 9:00 - 19:00 hod.
Další info o Poradně zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html .
Jestli žijete úplně někde jinde, napište prosím kde - pokusíme se Vám vhodné specializované zařízení najít a doporučit.
V případě, že budete mít doplňující dotazy pro přečtení informací v odkazech, neváhejte napsat znovu.
Mějte se zatím hezky.
S pozdravem MK