pervitin
tereza
Dobrý den, čtu několik komentářů o pervitinu, můj přítel ho užívá dokonce si dal i žilně doslechla jsem se že je to už delší dobu což znamená..více jak 10 let .tak sem byla informovaná chtěla jsem se s ním rozejít ale prosil at to nedělám že bude na tom pracovat a at mu pomohu máme se oba rádi chci mu pomoci ale někdy je to příliž ..někdy je nervní,steklí,atd. .. Někdy se stane že mi řekne že jde někomu pomoct ale pak si to sama zjistím a nakonec přijede až druhý den utíká,nutího to jít několik km. třeba i pěšky navrhla jsem psychiatra řekl že ano že potřebuje pomoct Myslíte že pomalu přestane ikdyž se na něho nemohu dívat jak vypadá jako že vím že si dal jeli-koš to na něm poznám? a zalže? Ale přesvědčila jsem se sama s testem z moči a pozitivní nevím jak na něj nevím jak bude pokračovat. Když užije pervitin nechce se mu spát srdce mu tluče více než má máte radu? Prosím Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den Terezo.
Užívat pervitin 10 let je dlouhá doba, psychický návyk může být opravdu velmi silný a i přes přítelovu snahu ,,s tím něco dělat" se mu to nemusí úplně dařit. To bohužel k závislosti patří.
Pokud to přítel myslí vážně, bylo by rozumné obrátit se na odbornou pomoc a nechat si v tom jednoduše pomoci. Léčba závislosti se dá poměrně dobře léčit, pokud má dotyčná osoba (které se problém týká) dostatek motivace a chuť spolupracovat.
Kontaktní centra pro uživatele drog poskytují bezplatné, nezávazné a anonymní služby, přítel by se mohl nezávazně informovat o možnostech, které by případně mohl využít a pak se sám svobodně rozhodnul co a jak dál. Nezávazným poradenstvím nemůže, dle mého názoru, nic pokazit. Stejně tak se na Káčko můžete obrátit i Vy a využít poradenských služeb pro blízké osoby, abyste si doplnila informace a třeba se více a konkrétněji poradila jak dál účinně a především bezpečně pomáhat.
Netuším, kde žijete a také nevím, zda Vy víte, kde takové zařízení u Vás je. Pokud ne, napište znovu a uveďte, jaká města máte v dobré dopravní dostupnosti, pokusíme se Vám vhodné zařízení, kde byste se mohli poradit vyhledat.
Nebo se můžete podívat do databáze zde: http://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=&r=#result. V rubrice Mapa pomoci - zadat okres, kraj, město, druh (v tomto případě Kontaktní centrum).
Vy si také můžete pročíst základní obecné informace pro blízké osoby, zde v odkaze: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Informace o pervitinu: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Pokud budete mít další otázky, můžete napsat kdykoliv znovu, stejně tak se na nás může obrátit i sám Váš přítel.
Mějte se hezky, přeji oběma dostatek sil!
S pozdravem MK