Poradte s kamaratkou
Tomas
Dozvedel som sa ze kamaratka uziva pervitin dokonca na dennej baze.. Neviem ako dlho uziva ale po zamysleni sa nad vsetkym co povedala mi to pride ze ona sa z toho nemoze dostat proste.. A mysli si ze hocikedy prestane ked zacne semester..
Poradte prosim ako pristupovat k pripadu??
Vdaka
Tomas

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Tomáši.
Pokud máte snahu kamarádce pomoci, bylo nejrozumnější řešení osobně navštívit nějaké zařízení specializující se na problematiku závislostí a využít poradenských služeb, které jsou určeny blízkým osobám a také je tato zařízení nabízí ve svých službách. Je toho poměrně hodně co je v danou chvíli potřeba vědět a nelze to obsáhnout do pár vět. Také je zapotřebí více komplexních informací. V osobním kontaktu byste měl více prostotu probrat vše co je zapotřebí, zkonzultovat jak vhodně s kamarádkou komunikovat, jak ji možná lépe motivovat k nějaké změně nebo k samotné návštěvě odborného zařízení, doplnil byste si informace a dozvěděl se čemu se případně vyvarovat, aby Vaše pomoc byla účinná a pro Vás také bezpečná. Pomáhat někomu z drog není snadná záležitost, pomáhající se velmi často dostanou až na pokraj svých sil, proto je vhodné být v kontaktu s nějakým odborným zařízením a mít tak možnost průběžně konzultovat nově vzniklé situace, jde o dlouhodobý proces.
Nežli se někam obrátíte, můžete prozatím prostudovat základní informace pro blízké osoby, které jsou v dispozici v přiloženém odkaze: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Netuším, kde žijete, zda v ČR nebo na Slovensku, pokud byste nevěděl kam se obrátit, tak napište ještě jednou a uveďte prosím větší města, která máte v blízkosti. Pokusíme se vhodné zařízení vyhledat.
Mějte se zatím hezky, s pozdravem MK