závislost
bonie
Dobry den,mam přítele se kterým mam 4 letou dceru.Přítel pred 20 roky jel hodně v drogách,marjana,pervitin,lsd.Byl hodne závislý,kdyz neměl byl schopny si i pichat vodku.Nyni je uz čistý(minimálně 10 let),jen kouří trávu,nepravidelně.Problém je,ze vzdy kouří cca mesic v kuse(kdy je celkem k nepoužiti),pak má tyden totalni deprese,je zly ,nepřijímá potravu,nekomunikuje.Po týdnu se srovná a mam pul roku klid,nez si zase sežene huleni.Problém je ten,ze deprese po kouření se neustale zvětšuje,je agresivnější ,pomoc odborníků odmítá,s nikym nechce mluvit a začínáme se ho bát ja i dcera.Po tydnu silenosti,je z nej zase super táta a vse se srovná.Nevim,jak to resit,kdyz on nechce a bojím se,aby to jednou neskončilo zase na jehlach.Je mu 42 let,drogy užíval od 17 do 32 let(aspon to tvrdi,v te dobe jsme se neznali)dekuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Chápu, že partnerovi občasné excesy dost zamávají chodem a atmosférou rodiny, ve vztazích...
Uvádíte, že partner měl v minulosti problém s drogami. Bohužel, je celkem běžné, že pokud se neřeší závislost na primární droze, postupem času se může objevit závislost na něčem jiném. Není neobvyklé nadužívání alkoholu nebo právě THC. Bylo by zapotřebí problém závislosti léčit komplexně, aby měl klid (potažmo Vy a blízké okolí) jednou pro vždy. Vnímáte to správně. To zatím partner odmítá. Nevadí, můžete se na odbornou pomoc prozatím obrátit Vy sama a v osobním kontraktu více a podrobněji probrat vše co je v danou chvíli třeba, poradit se jak vhodně komunikovat, doplnit si informace, získat také podporu pro sebe, protože nejste v jednoduché životní situaci.
Neuvádíte, kde žijete, tak teď trochu nevím, zda Vám můj kontakt k něčemu bude, pokud ne, napište znovu a uveďte, jaká města máte v dobré dostupnosti, vyhledáme zařízení jinde. Zdali máte v dosahu Prahu, můžete využít naší Poradnu pro partnery, zde kontakt:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
Školská 30, Praha 1
mapa
Provozní doba: pondělí až pátek 9,00 - 19,00
Telefon: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradnu naleznete v prostorách zadní části kavárny Café Therapy. Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby (viz uvedená tel. čísla). Veškeré služby poskytuje toto zařízení bezplatně a nezávazně.
Více informací zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html .
Dále základní info pro blízké osoby: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Pokud něco nebude jasné po prostudování informací v odkazech, měla jste doplňující dotazy nebo potřebovala kontakt jinde - neváhejte napsat kdykoliv znovu.
Mějte se zatím hezky, s pozdravem MK