Dlouholetý hulič
Eva K.
Dobrý den, zajímali by mě následky dlouholeté konzumace marihuany na sexuální život a na nervy. Manžel kouří minimálně 10 let tak 3x týdně. Co vím. Je to možné i ovlivnění zapomnětlivosti a soustředění? A pokud je to z trávy: jsou tyto stavy dlouhodobé, neměnné nebo je to jen dny kdy si zahulí, či naopak když trávu vynechá? Můžu počítat i s dalšími \"vedlejšími účinky\". Děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Evo.
Konzumovat marihuanu 10 let je celkem dlouhá doba. Každé užívání nebo zneužívání jakékoliv drogy sebou nese různá rizika, vždy je to velký zásah pro organismus včetně psychiky. Čím déle užívání trvá, tím více zde může být i riziko dlouhodobých potíží (i povysazení), leckdy nevratných změn. Vše je, ale vždy velmi individuální, každý jedinec je různě odolný, jsou různé typy a kvality drog, takže jak přesně se konzumace THC podepsala nebo nepodepsala na Vašem partnerovi na dálku, bez osobního kontaktu a vyšetření lékařem nepoznáme.
Pokud zůstaneme v obecné rovině, tak není neobvyklé, že muži/konzumenti mohou mít problémy s potencí. Psychická odolnost a schopnost soustředit se, také díky konzumaci dostává zabrat, což se může projevit změnami v chování a dalších projevech. Zhoršení paměti (především krátkodobé) není také nic neobvyklého.
Pokud by se partnerovi podařilo marihuanu vysadit a udržet abstinenci, mohlo by se postupně vše zlepšit. Ale jak jsem uváděla výše, nelze to objektivně a zodpovědně tímto způsobem zhodnotit. U disponovaných jedinců může i jednorázové užití jakékoliv drogy (včetně THC) vyvolat velmi vážné psychické potíže, které se pak zdlouhavě léčí. Opravdu je to individuální a záleží na mnoha faktorech.
Ke skryté poznámce: poslední informace mě po pravdě řečeno trochu vyděsila. Chápu, že jako matka chcete pro své děti to nejlepší a uchránit je od všeho, co by jim mohlo ublížit nebo zkomplikovat život. Také si nemyslím, že by děti měli dostat informaci, že kouřit trávu je běžné...
Nechtěla byste si více o všem, co potřebujete, pohovořit v osobním kontaktu?
Netuším tedy, kde žijete, ale pokud by pro Vás nebyl problém Praha, tak naše organizace má i zařízení pro partnery a blízké osoby závislých osob. Mohla byte se o všem co je třeba nezávazně a bezplatně s kolegy poradit. Níže kontakt.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
Školská 30, Praha 1
mapa
Telefon: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy (v její zadní části). Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby (PO až PÁ 9.00-19.00). Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html .
Pokud byste měla další dotazy, klidně zase napište.  Stejně tak pokud žijete někde jinde a měla byste zájem si někam osobně zajít. Jen prosím o upřesnění větších měst, která máte v dosahu.
Mějte se zatím hezky.
S pozdravem MK