Sestra Tereza
Sulinka
Dobrý den, mám problém se sestrou, víc jak půl roku o ní nic s mamkou nevíme.
Poslední pomoc kdy jsme si začli myslet že bere drogy dopadla útěkem a do dnešního dne nevíme kde je. Předpokládáme že je zpátky v Praze, kde byla s přítele, který ji právě ukázal a stáhl k drogám. Děkuji za radu a pomoc. Petra

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Petro.
Chápu, že máte obavy a rádi byste ji nalezli. Netuším, co vše jste s rodiči už zkusili, kontaktovat ji telefonem (pokud samozřejmě více tel. číslo), zeptat se kamarádů atd. Obávám se, že pokud jste zcela bez kontaktu a máte snahu ji nalézt, že nezbude nic jiného, nelži se obrátit na policii.
Pokud je v Praze a užívá drogy, možná třeba využila nějakých nízkoprahových služeb pro uživatele nelegálních drog. To je, ale velmi těžko zjistitelné, jelikož nízkoprahové služby jsou poskytovány anonymně a klienti se nemusí prokazovat žádným průkazem totožnosti. I kdybychom věděli veškerá jména, příjmení a další identifikační údaje, jsme dle zákona povinni dodržovat etický kodex a mlčenlivost, tudíž pokud je sestra plnoletá, ani bychom třeba rodičům nemohli poskytnout informaci, zda nějaké zařízení využila. Je mi to moc líto, ale v tomto Vám asi moc pomoc nemůžeme.
Pokud by rodiče chtěli využít poradenských služeb pro rodinné příslušníky (myslím, že by to bylo rozumné), mohou se obrátit na Kontaktní centrum u Vás. Veškerá zařízení pracující s uživateli nelegálních drog nabízí ve svých službách i bezplatné a nezávazné služby pro rodinné příslušníky a další blízké osoby. Možná by bylo rozumnější si o dalším vhodném postupu více pohovořit.
Kontaktní centrum
Hálkova 224 (vchod z ulice Riegrova)
Chomutov
Tel: 474 652 030, 725 543 162
Email: kcchomutov@os-svetlo.net
Provozní doba: pracovní dny 8,00 - 16,30
Více zde: www.os-svetlo.net
Mapa: http://ossvetlokadan.webnode.cz/sluzby/k-centrum-chomutov/
Přeji, aby se vše začalo ubírat lepším směrem. V případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem MK