Pomoc
Lili
Dobre odpoledne.
Jmenuji se Kamila.
A zazila jsem nejhorsi chvile meho zivota kdy jsem okusila drogy.
Sama se doted s tim peru jak ze vseho ven. A zit normalni zivot. Nez skoncit muj zivot smrti.
Zklamala jsem celou rodinu hlavne me rodice.
Kdy se snazim nekoho zkontaktovat jestli
by byla moznost se zapojit do nejakeho programu. Nebo i jestli ja sama bych nemohla byt pro nekoho s mymi pribehy pro nekoho odraditelny pripad aby nesahli na drogy jiz nikdy vice? Vim ze to zni jako blaznovstvi.
Ale pouze pisi me myslenky. Nevim na koho se obratit. Nasla jsem tuto Vasi stranku. Tak Vas zkousim zkontaktovat. Jinak jsem z Jihoceskeho kraje. Vim ze kazdy ma svuj pribeh zkrze drogy alenapadlo me jestli bych nebyla alespon k necemu prospesna dokud se snazim s tim bojovat uz skoro 2 roky jsem bez drog. Bohuzel se kazdy boji o tom mluvit alw ja uz o tom mluvim verejne. Mnoohokrat dekuji predem za odpoved. Preji hezky zbytek dne. Kamila

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Kamilo.
Zdali jsem Váš příspěvek dobře pochopila, užívala jste drogy, teď jste dva roky čistá a máte chuť se této oblasti věnovat profesně?
Netuším, kde přesně v jihočeském kraji žijete, nevím tedy kam konkrétně Vás odkázat. Buď to napište znovu a uveďte města nebo se sama můžete podívat do databáze zde:
http://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=&r=3#result (po zadání kraje a města se zobrazí odborná zařízení, která jsou v této lokalitě k dispozici).
Nevím jaké zařízení a organizaci si vyberete, tudíž ani nevím jaké konkrétní podmínky pro přijetí ,,bývalého uživatele" daná organizace má a zda je to vůbec možné. Obvykle to bývá úspěšně ukončená léčba a dlouhotrvající prokázaná abstinence, předpoklad k dalšímu vzdělávání atd. Tato práce je velmi náročná především po psychické stránce, tudíž je zapotřebí především stabilizace a osobnostní předpoklady. Nic ale nezkazíte tím, že nějaké zařízení navštívíte a o svých plánech si s někým pohovoříte v osobním kontaktu. Možná v tuto chvíli základní kriteria prozatím nesplňujete (což já takto na dálku, bez osobního kontaktu a s minimálním množstvím informací nepoznám), ale můžete se informovat o podmínkách a více pohovořit o všem co se k tomuto tématu váže. Možná přijdete na to, že to není úplně práce snů nebo naopak se utvrdíte v tom, že to dělat v budoucnu opravdu chcete a začnete se na to připravovat, třeba studiem v nějakém pomáhajícím oboru. Každopádně je určitě zapotřebí se s někým spojit a vše zkonzultovat.
Stačí to takto?
Mějte se zatím hezky, přeji spokojenost v další abstinenci.
S pozdravem MK