Pervitin
Nana
Dobrý den
Pritel pres pul roku uziva pervitin,uziva ho nosem nebo ho inhaluje.Drive ho uzival rekreacne cca.2-4 rocne pri prilezitosti tanecni akce apod. Bohuzel pres pul roku,ho uziva pravidelne nekdy nekolikrat v tydnu nekdy parkrat za mesic. Vzdy kdyz je pod vlivem ,upne se na hazardni hry ,diky tomu se zadluzil. Za tu relativne kratkou dobu-pul rok castka dluhu byla pomerne vysoka. S dluhama mu pomohla rodina.Za tu to dobu opakovane rikal ,ze prestane ze vi ze to je cele spatne,a ze takhle uz fungovat nechce. Jak me,tak sve rodine sliboval.Vse to byly a jsou plane sliby,presto ze vzdy to vypadalo ze uz si vse uvedomil a chce prestat. Vim ze on musi chtit sam,to zmenit a prestat,ze nikdo jiny to za nej neudela. Ale proc vzdy rekne ze vi ze tohle je cesta do pekla,nebo uz tam je, a chce byt jak driv. A za par dnu zas. Do prace teda chodi,rodina si mysli ze uz to je asi vse v poradku ze se spravil. Ale ja vim ze ne. Ma skvelou rodinu a zazemi,dobry pratele (az na ty za kreryma pro to chodi),ma me.Nekolikrat sem mu uz davala sance,verila mu.Ted uz ne,pred tim sem si ani neuvodomovala ze ma az takovy problem. Ted uz se nehodlam na tom podilet,nekonecnyma sancema.Je to ubijejici koukat jak nekdo na kom vam zalezi dobrovolne nici a meni v otroka bileho crystalu.Myslim ze jeho rodina by se nerozhodla pro nejake radikalni reseni.(napr.vyhodit ho z domu a rict vrat se az si rozmyslis ze uz fetovat nechces.Jenom plane vyhruzky,a on na to plane sliby,a furt dokola. K tomu stres,bolest,vycitky...kdyz sem mu rekla ze by si mel jit s nekym promluvit o tom ,do nejak specializovane poradny,rekne ze vse vi co. Tak se vas chci zeptat co delat a nedelat,jak se na tom nepodilet?je nejake reseni jak toho ven?mam rodine rict ze to stale pokracuje?nejsou uz na tom psychicky dobre.nebo mam uz od toho dat ruce pryc uplne,a doufat ze se z toho probudi.dekuji za odpoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Pokud prozatím přítel využití odborné pomoci odmítá, nevadí, můžete se na pomoc obrátit Vy sama a v osobním kontaktu podrobněji probrat a poradit se o všem co je v danou chvíli třeba. Nejenom, jak s přítelem vhodně komunikovat a tím jej třeba lépe motivovat, aby i on se na pomoc obrátil, ale také si doplnit informace o této oblasti, zkonzultovat jak účinně a bezpečně pomáhat, kdy a za jakých okolností vše sdělit rodině atd...
Netuším, odkud jste. Pokud žijete v Praze, můžete se obrátit na naše zařízení pracující právě s rodinnými příslušníky závislých osob. Kontakt níže. Zdali jste odjinud, napište znovu a uveďte, o jakou lokalitu by šlo, pokusíme se doporučit zařízení poblíž Vás.
Než se na první konzultaci objednáte, můžete prozatím prostudovat základní informace pro blízké osoby, viz odkaz: http://drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
Školská 30, Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Provozní doba: PO až PÁ 9.00 - 19.00 (nutno objednat předem).
Poradnu naleznete v zadní části kavárny Café Therapy. Poradenské služby jsou poskytovány bezplatně a nezávazně.
Další informace naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Mějte se zatím hezky, v případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem MK