Pervitin - doplnky
Filousak
Dobry den, rad bych se chtel podelit o par dotazu o hledne Pika. Prvni dotaz zni: setkal jsem se s pikem dvou druhu jeden je navlhly prasek, druhy je krystal. Jak se da rozpoznat ktery je lepsi a kvalitnejsi, a ktery je mene kvalitnejsi a skodlivejsi.
Druhy dotaz zni: chci se optat co se nejvice poskozuje v tele po uziti pika, jaky bych si mel poridit doplnek stravy.
Treti dotaz zni: prijde mi ze to ma velky vliv na zuby, poznato muj zubar ze z niceho nic mam vice zkazenych zubu? A jaky tady poridit doplnek. Nevim zda pochopite me dotazi ale budu verit a doufat ze ano. Predem dekuji za odpoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Doufám, že pochopíme.
K první otázce - kvalita konkrétní drogy není zjistitelná nijak jinak, nežli toxikologickým rozborem. Pokud se budete orientovat pouze na základě vzhledu, doporučuji držet se základních obecných informací - čistý pervitin má formu mikrokrystalického bílého prášku (pozor na zabarvení do žluta, hněda, fialova = to může znamenat, že obsahuje zbytek látek používaných při domácí výrobě). Je bez zápachu, hořké chuti.
Obstarávání nelegálních drog sebou nese vždy plno rizik. K těm patří i to, že nakupující osoba nemá nikdy jistotu, že kupovaná látka je látkou, kterou žádá nebo zda v dané látce nejsou přimíchány další příměsi, které prodávajícímu zajistí větší objem, tedy zisk. Jak uvedeno výše - 100% by to zaručil pouze toxikologický rozbor.
Druhá podotázka - jak jsem již zmínila, není vždy zcela zřejmé, co vlastně konzumující osoba užila s ohledem na příměsi atd. - po té se velmi špatně hodnotí, co a jak může na co působit. Pokud by se jednalo opravdu o čistý pervitin, který působí anorekticky (konzumenti mají velmi často omezený přísun potravy, leckdy nejí vůbec). Tím je logicky způsobeno, že organismus nepřijímá vitamíny, minerály a plno dalších důležitých látek, které organismus nutně potřebuje. Tělo pak rapidně hubne a tím dost chátrá. Dále je důležitý aspekt, jakou formou je droga podávána.
Konzumace pervitinu sebou nese řadu společných rizik a nevratných poškození, jak organismu, tak psychiky bez ohledu na způsobu jeho užití, stejně tak vždy hrozí riziko vzniku závislosti, to je Vám asi jasné. Všechny zmiňované způsoby užití mají plus ta všechna všeobecná rizika ještě specifická rizika s ohledem na to, jak je droga konzumována.
Posílení složky závislosti je úměrné rychlosti, při které se hladina drogy zvyšuje. Studie naznačují, že způsob podání určuje potencionální riziko pro psychickou závislost nezávisle na ostatních rizikových faktorech, jako je frekvence užití a výše dávky. Intravenózní aplikace je nejrychlejší způsob podání drogy, jelikož nejrychleji způsobuje zvýšení koncentrace v krvi. Požití je nejméně účinná forma podání, droga se dostává do krve v mnohonásobně nižší míře než při i.v. aplikaci, i doba od užití polknutím po nástup prvotních účinků je mnohonásobně delší nežli při aplikaci i.v. (tam je nástup účinku skoro okamžitý).
Intravenózní aplikace - relativně vysoká rizika v porovnání s ostatními způsoby užívání. Není neobvyklé, že metamfatamin je namíchán s dalšími příměsi (ty mohou být opravdu velmi různé), proto není snadné odhadnout ideální množství dané drogy - tím může dojít snadno k předávkování. Uživatelé co aplikují i.v. mají větší riziko rozvoje plicní embolie, zablokování hlavní tepny plic nebo jejich přítoků. Dále pak kožní problémy a infekce v místě vpichu, devastace cévního systému. Při sdílení stejného injekčního materiálu přenos infekčních chorob (hepatitidy, HIV).
Kouření metamfetaminu = inhalování par. Silně poškozuje zubní sklovinu. Touto formou je stejně toxický pro organismus jako jiné způsoby užití. Při dlouhodobé konzumaci tímto způsobem dochází k poškození plic.
Konzumace nosem - do nosu je droga vstřebávána měkkými tkáněmi a přímo proudí do krevního oběhu. Díky chemikáliím, především kyselinám, které metamfetamin obsahuje, poškozují měkké tkáně. Při delším užívání může zcela zdeformovat nosní přepážku. Příznaky poničení se projevují samovolným krvácením z nosu, ucpáním nosu (jako to bývá při nachlazení a rýmách), bolestí hlavy. Uvádí se, že po cca 2 letech nadměrného konzumování tímto způsobem, může dojít k perforaci (protržení přepážky). Ale je to samozřejmě velmi individuální (kvalita drogy, odolnost jedince, frekvence užití...).
Anální nebo vaginální podání nejméně využívaný způsob užití (nebo alespoň jej uživatelé moc neuvádějí). Díky tomu není moc informací jaká má tato konzumace přesně účinky. Do krevního řečiště se droga dostane poměrně rychle a tím je vyšší koncentrace v krvi (hned po i.v. aplikaci). Hrozí riziko podráždění nebo poškození konečníku (to může zvýšit riziko přenosu HIV, hepatitid a pohlavních chorob). V případě, že jedinec má s konečníkem problémy (např. hemeroidy) následuje zhoršení stavu. Při tomto způsobu také velké riziko předávkování.
Třetí - pokud budete konzumovat pervitin, ať už jakoukoliv formou užití, budete mít i zřejmě menší přísun potravy (viz zmíněno výše) - chátráním organismu se pak dostavují problémy jak s pletí, tak odvápněním (což má pak vliv i na chrup, ale nejen na něj). Stejně tak má pervitin neblahý vliv i na játra, srdce, imunitním systém atd. Zdali se nehodláte pervitinu vzdát, je pak velmi pravděpodobné, že Vám posléze s chrupem nepomůže ani výborný stomatolog, ani jiné rady. Konzumace jakýchkoliv drog sebou nese zároveň i velkou daň.
Platí obecně známé pravidlo - čím menší množství je drogy konzumováno a v co nejdelších časových rozmezích, tím je pak menší riziko zdravotních problémů všeobecně. Ale i přesto se nedá nikdy zaručit, že komplikace nepřijdou. Vždy je to hodně individuální záležitost. Každý organismu může reagovat trochu jinak, také jsou různé kvality a čistoty drog.
Takže když to celé shrneme - doporučuji mezi jednotlivými konzumacemi nechat dostatečný prostor pro odpočinek a regeneraci. Mezí tím se vyváženě stravovat, doplnit celkově vitamíny a minerály, udržovat pitný režim (nealko).
Stačí to takto?
S pozdravem MK