Marihuana
tom
Dobrý den, mám dotaz a to jak nebo do jaké skupiny by mě lékaři zařadili pokud by věděli že denně užívám trávu. Brali by mě jako feťáka nebo jak? Děkuji za odpověd

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Tome,
díky za dotaz.
Není mi úplně jasné, jaké skupiny pro zařazení lékařem máte na mysli? On je do značné míry každý jedinec unikátní. Nicméně, na základě toho, co sám píšete, bych vás třeba já (nejsem lékař) zařadil do skupiny: "denní uživatel marihuany", což samo o sobě ale nemá moc velkou vypovídající hodnotu.
Zda li by vás někdo bral jako feťáka je složité zodpovědět, protože pod pojmem feťák si každý představíme něco trochu jiného. Tuším, že máte na mysli člověka se syndromem závislosti. U závislosti, aby se prokázala, se vždy určuje míra a hloubka dle předem daných parametrů. Třeba dle toho, zda vám užívání dané látky přináší zdravotní, psychické či sociální problémy či újmy, máte li nějaké příznaky z odnětí (abstinenční syndrom) při vysazení, preferujete li užití látky před povinnostmi, opustil li jste jiné zájmy a aktivity na úkor užívání látky, zvyšujete li množství či frekvenci užívání, finanční náklad užívání, a podobně. Zkuste si tedy sám sobě odpovědět, jsou li nějaké důvody pro to, aby vás někdo označil za závislého - za feťáka. Jaké znaky závislosti a do jaké míry naplňujete.
Zároveň jsou denní uživatelé marihuany, kteří ji užívají jako lék v souvislosti s jiným onemocněním (kožní, neurologické, nádorové, a jiné) na základě předpisu lékaře.
Otázka, která se nabízí je, proč denně užíváte marihuanu? Co vám to přináší? Denní užívání každé psychoaktivní látky s sebou přináší určitá rizika, někdy značná. Většinou za to, podstoupit ta rizika, nestojí.
Pokusil jsem se odpovědět na vaši nelehkou otázku. Máte li další, sem s nimi.
Hezký den
J.Chudomel