Poppers
Janina
Dobrý den, pred dvema lety jsem mela 1 epilepticky zachvat, od te doby zadny a sni zadne leky neberu. Slysela jsem ze pokud se zachvat do dvou let jiz neukaze jsem zdrava a bylo to jen nahle selhani mozku. Chtela bych uzit poppers, myslite ze se mi muze neco stat?

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
je nutné poznamenat, že nejsem epileptolog, nicméně bych Vám rozhodně doporučil Poppers neužít. A samozřejmě nejen Poppers, ale i další návykové látky, protože nikdy si nemůžete být jistá, jestli nějaká látka, která se dostane do mozkové tkáně nevyprovokuje další záchvat. Některé návykové látky dokonce snižují epileptický práh a jejich užití samo o sobě může vyvolat epileptický záchvat i u naprosto zdravého člověka.
Epiletpický záchvat u disponovaných jedinců dokonce může vyvolat i vůně, průchod okolo plaňkového plotu (tedy střídání světlých a tmavých pruhů), jídlo i nápoje atd.
Samozřejmě nevím jaký typ záchvatu jste utpěla a v jakém rozsahu byl, jaký byl jeho průběh, kde bylo jeho centrum atd., nicméně radši bych Vaše onemocnění nepokoušel. Můžete být šťastná, že nemusíte doživotně užívat žádné léky a že Vás toto onemocnění, které je poměrně dost závažné, nikterak neomezuje. Nikdo Vám však nemůže nic zakazovat, vše je jen na Vašem uvážení.
Budu Vám držet palce, abyste se správně rozhodla.
Stačí to takto?
S pozdravem
Zbyněk Oktábec