us nwm jk dal..
Sniper
us beru pervitin rok a pul.. pres rok nosem a 4,5 měsicu jehlou.. pomohlo mi to zapomenout na byvalou holku ktera semnou byla skoro 2roky.. no .. us jetéměř pryc ale opcas naní myslim.. do toho kdys se krmím a nespím jk dva dny tk slyším od lidi co potkam a sem snema venku jk se omě baví .. jako by vsecy byly proti mě.. aja zacinam mit uplne divnej stav takovej ze zrudnu.. spatně semi dejcha.. a hlavne jde o ten pocit.. hruza.. nastoupim do autobusu .. je teplo spotím se tk slychavam hlasy lidi jk vtom autobuse co sedim se baví o mě a rikaj ze smrdím .. a ruzne veci.. resijou drogy.. a pritom nesmrdím.. hodne lidi sem se trapne zeptal jestli me nechtely dojebat stav tym ze se domluvijjou a budou mluvit ome .. a prej ne ... kdys to myvam tk vetcinou sem sticha.. deje semi to co sem psal a mam vhlave uplny sracky na ktere sem nikdy nemyslel .. vim ze mi napisete at jdu na lečení.. nbno at prestanu.. prosim slo by to jinak nez takhle.. ?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás,
chápu, že Vás znepokojuje to, co se v poslední době děje - máte pocit, že se o Vás lidi baví, že Vás pomlouvají, slyšíte hlasy, přemýšlíte o divných věcech, na které jste nikdy nemyslel. Dlouhodobé užívání pervitinu má bohužel tyto následky. Částečně je stav způsobený nevyspáním a vyčerpáním (píšete, že se to děje v době, kdy 2 dny nespíte) a částečně účinkem pervitinu. Jedná se o stavy, které jsou pro pervitin typické - sluchové halucinace, pocit pronásledování, toho, že Vás lidé sledují, mluví o Vás, vztahovačnost. Říká se tomu "toxická psychóza".  Obyčejně stav spontánně vymizí, jakmile přestanete brát. Někdy se ovšem může stát, že přetrvá i v době, kdy abstinujete a úzdrava je náročnější.
Píšete, že nechcete, abychom Vám doporučovali, abyste se šel léčit nebo abyste přestal brát... Bohužel není možné Vám napsat, že to lze řešit jinak - to bychom lhali. Ty stavy, které zažíváte, mají přímou souvislost s užíváním pervitinu, a dříve nebo později se objeví víceméně u každého, kde bere nějak intenzivněji pervitin. U někoho se projeví méně, u někoho s větší intenzitou. Pokud budete brát dál, tak se jich nezbavíte, dokonce je spíše pravděpodobné, že se to bude zhoršovat. Jakmile se už tyhle potíže objeví, tak se jich nezbavíte ani tím, že si dáte třeba nějakých pár dní pauzu - to pak sice nejhorší příznaky vymizí, ale objeví se opět poté, co si znovu dáte.
Co se týče toho, co jste napsal do skryté poznámky - obyčejně to tak mezi uživateli drog bývá, že se nechtějí dělit, to, že se někdo rozdělí, je spíš výjimkou. Komunita lidí, kteří berou, není zrovna prostředí, kde panují zdravé a přátelské vztahy. Takže se s tím asi budete muset smířit, případně nevycházet nikomu také vstříc. Krom toho, když někomu dáte část dávky, tak mu tím nepomáháte... ale to už jsme zase někde trochu jinde.
Nikdo Vás samozřejmě nenutí, abyste se šel léčit, abyste přestal pervitin brát. Pokud ovšem budete brát dál, tak nezbývá, než počítat s tím, že se s těmito psychickými potížemi budete potýkat. Obyčejně se pak ty nesnáze kupí, a to i v jiných oblastech (škola, práce, vztahy s rodinou, zdravotní důsledky).
Zkuste zvážit, jestli by nestálo za to si třeba o tom promluvit s někým z odborníků. V řadě větších měst v ČR jsou tzv. kontaktní centra, která poskytují bezplatně a anonymně služby uživatelům drog (od výměny injekčních stříkaček přes zdravotní ošetření až po poradenství týkající se případné léčby). Nikdo Vás nebude nutit, abyste se šel léčit, jen je možné se prostě a jednoduše poradit o tom, co se Vám nyní děje, v jaké jste situaci, a mít pro všechny případy někoho, na koho se můžete obrátit.
Když mi napíšete, kolik Vám je a odkud jste, mohla bych Vám kontakty na kolegy z takového zařízení doporučit.
Zatím držím palce.
B. O.