Testování cholestetrolu a marihuana
Pepa
Dobrý den, příští měsíc budu na odběru krve z důvodu zjištění hladiny cholesterolu. Zajímalo by mě, zda by při tomto testu našli THC nebo CBD. Pokud ano, tak jak dlouho by trvalo, než by se odbouralo (cca).

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
při testování koncentrace cholesterolu a obecně lipidového spektra se přítomnost návykových látek v krvi netestuje. K testování návykových látek v krvi je zapotřebí speciálního analytického vybavení a know-how, kterými většina biochemických laboratoří nedisponuje - takové vzorky se posílají do specializovaných laboratoří, které se věnují toxikologickým analýzám.
Samozřejmě, pokud by ve vzorku byl přítomný THC nebo CBD, pak by ho (pokud by tam byl vzorek odeslán) v toxikologické laboratoři našli.
Ale standardně se netestuje nic jiného, než to, co si žádající lékař přeje vyšetřit a to vzhledem k tomu, že by byl posléze problém toto nevyžádané vyšetření nechat proplatit. Tudíž pokud máte mít testován cholesterol, není důvod testovat návykové látky.
Stačí to takto?
S pozdravem
Zbyněk Oktábec