kamarád mé kamarádky bere drogy
ivik2
Dobrý den moje kamarádka se mi svěřila s tím, že její kamarád začal užívat drogy. Trápilo jí to ale vše se ještě zhoršilo když si ten kamarád počkal na to až ona bude sama doma.A poté za ní přišel s tím, že nemá kam jít. Ona mu nedokázala odmtnout ho pozvat dál když se jí rozbreče na prahu. A tak ho pustila dovnitř.Brzy se naštěstí vrátili její rodiče a on nepozorovaně utekl oknem z jejího pokoje. Kamarádka sa ale bojí, že za ní znova přijde a vůbec neví co má dělata jak se má zachovat.Prosila o radu mě ale protože já s tímto žádné zkušenoti nemám a ona bydlí jine než já nevěděla sem co jí mám poradit a nvím to ani nyní. Vzhledem k tomu že jí mám ráda a mám o ní strach a vážně nevím jak bych jí mohla ochránit nebo co jí poradit. Obracím se na Vás.Co by má kamarádka teď měla dělat? Jak jí teď mohu pomoci a ochránit jí?Co jí můžu poradit?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Pokud má kamarádka problém s kamarádem, který bere drogy a jí to moc nedělá dobře, bylo by rozumné, aby se s ním vůbec nestýkala. Bohužel jsem z Vašeho dotazu nepochopila, zda se s ním chce nebo nechce stýkat a neví jak to citlivě vyřešit nebo zda má v úmyslu mu nějak více pomáhat.
Pokud by mu ráda nějak pomohla a neví jak, doporučuji spojit se s nějakým zařízením, které pracuje s uživateli drog a tam v osobním kontaktu využít poradenských služeb, které jsou určeny blízkým osobám.  Přece jenom nejde o úplně snadnou záležitost, pomáhat někomu z drog může být hodně vyčerpávající a mnohdy i nebezpečné. Je na místě si doplnit informace a poradit se.
Netuším, kde kamarádka žije. Pokud není problém Praha, může se obrátit na naše zařízení (kontakt níže). Zdali žije někde jinde, napište prosím znovu a uveďte, o jaká města by šlo. Pokusíme se ji někam nasměrovat. Nebo je také řešení, aby kamarádka napsala sama a více svou situaci rozvedla. Pokusíme se něco vymyslet.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Café Therapy
Školská 30
Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email:   rodice@sananim.cz
Poradna se nachází v zadní části kavárny Café Therapy. Je nezbytné se na první konzultaci předem objednat (provozní doba: pracovní dny od 9h do 19h). Služby jsou poskytovány bezplatně.
Více zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Mějte se zatím hezky, v případě potřeby napište (nebo přímo kamarádka).
S pozdravem MK