THC v moči
Marek
Dobrý den
Rád bych se zeptal jak dlouho vydrží THC v moči.
Před 3 týdny jsem vykouřil napůl dva \"špeky\" a za 2 dny mám jít na sportovní prohlídku. Minulé 2 týdny jsem naplno sportoval a nevím zdy na to má vliv či ne.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Marku.
Omlouváme se za opožděnou odpověď.
Možná už máte testy za sebou (?).
THC se dá z tělních tekutin prokázat v těchto přibližných obdobích:
moč - 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
krev  - do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce sliny  - jako u krve
Podotýkám, že jde o orientační údaje, jelikož je to vždy velmi individuální záležitost. Doba záchytu se odvíjí především od intenzity a od frekvence předešlého užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek (tedy kvalita konkrétní drogy) a na individualitě metabolismu. Také nejde opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných testů ukážou pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, nicméně je to důkaz, že v posledních dnech drogu užil.
Neexistuje žádný spolehlivý způsob, jak zázračně a rychle dostat THC z organismu. Jediný zaručený recept je už neužívat. Pokud se budete snažit pravidelně zvyšovat fyzickou aktivitu, při které dochází k rychlejšímu odbourávání tuků a s nimi i metabolitů THC, případně sauna a pití čistících čajů, může se tento proces mírně (opravdu mírně) urychlit. Zásadní pro detoxifikaci, ale stále platí úplná abstinence.
Stačí to takto?
S pozdravem MK