Extáze
ll
Dobrý den,
minulý víkend jsem na jednom festivalu zkonzumoval větší množství extáze(4 tablety), po příjezdu jsem se cítil psychicky špatně, tento stav setrvával i dva dny poté, čtvrtý den došlo k malému zlepšení, čím to je? mohl jsem si nějak poškodit mozek?
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Bohužel, neumíme na dálku posoudit, co komu jaké drogy způsobili či nikoliv. Obecně platí, že jakékoliv užití drogy (včetně THC) může u disponovaných jedinců způsobit vážné psychické potíže. Jak jste na tom Vy, nelze ale tímto způsobem přes internet objektivně zhodnotit. Musel byste se nechat vyšetřit specializovaným lékařem.
K drogám patří a to bohužel - i nepříjemné stavy. Zdali jste to na festivalu přehnal s konzumací extáze, není se čemu divit. Zde také platí obecné pravidlo, kterého je rozumné se držet - čím menší množství drog je konzumováno, s co nejdelšími časovými prodlevami - tím menší míra rizika je. Ale i přes dodržení všech bezpečnostních zásad, nelze nikdy zaručit, že se nějaké neobjeví. Jde o nelegální drogy a nejsou na seznamu zakázaných látek pro nic za nic, jejich konzumace je nebezpečná vždy.
O extázi zde: http://drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
Dotaz jste zadával před třemi dny, jak Vám je teď, je to lepší?
Doporučuji se dalším konzumacím vyhnout, alespoň po dobu, nežli se zase bude cítit fit, je třeba nechat organismus a psychiku zregenerovat.
Mějte se zatím hezky, v případě potřeby neváhejte znovu napsat.
S pozdravem MK