opakované selhání
nakadah
Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Jsem občasný uživatel pervitinu.Někdy si dám jednou za dva měsíce někdy častěji někdy méně častěji. takto to praktikuji roky. Byly doby, kdy jsem si dávala třeba 4 dny a pak jsem měla skoro rok pauzu, jelikož se mi narodilo miminko. Bohužel i po na rození, jelikož jsem nekojila, jsem si občas dala nejprve proto, abych si domácnost stihla uklidit a pak, prototže bbyl krásný sex s přítelem. Nyní jsem to vydržela přes měsíc a včera jsem zase selhala. Mám z toho vždy šílené výčitky, strach, že budu nemocná, výčitky z toho, že jsem nezodpovědná nebo co by tomu náš syn řjednou řekl. Syn nijak nestrádá, vždy si to dám, až když spí. S přítelem žiju jinak normální život, jsem spokojená, nemáme žádné problémy. Snažím se přijít na to, proč mám prostě nutkání si jednou za čas dát, i když mi droga nic nedává, ty stavy mě nebaví a navíc se bojím, že si poničím třeba žaludek a brzo zemřu. Sama jsem chvíli studovala psychoterapii, abych pochopila proč to dělám, ale nevím. Přijde mě, že po droze šáhnu v případě, kdy jsem spokojená,kdy jsem vyrovnanáá. Přítel na to aninepomyslí, je vždy můj nápad, ale on mě nijak nezabrání. Studovala jsem i přímo obbor, který pracuje s lidmi se závislostmi atd, takže o tom teoreticky vím hodně, mám moc věcí načtených, nicméně nemám pak tu vůli říct ne, když se mi vnukne ta myšlenka. Prosím poradili byste mi, co mám dělat?Moc děkuji Nakadah

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Pokud jste se této oblasti věnovala, nemá asi moc smysl se zde rozepisovat, teoreticky vše asi moc dobře víte sama.
Také jak jistě víte, na pervitin se váže především psychický návyk, jak sama můžete u sebe pozorovat, může být tak silný, že mu prostě dotyčná osoba neodolá.
Nezbývá mi nic jiného, nežli Vám doporučit, abyste Vaše příležitostné konzumace řešila více a intenzivněji za pomoci terapeutické podpory, protože jak sama vidíte, i přes veškeré teoretické znalosti Vám to v životě moc nejde. Umím si představit, že opakovaná selhání mohou značně frustrovat, nebojte si v tom všem nechat pomoci. I s ohledem na to, že jste matkou, by to bylo rozumné. Jestliže s Vámi pervitin užívá i Váš partner, bylo by vhodné ho do tohoto procesu přibrat také, hovořili jste spolu o této možnosti?
Netuším, kde žijete, pokud by pro Vás nebylo obtížné navštívit naše zařízení v Praze, můžete se obrátit na kolegy zde:
Denní stacionář, SANANIM
Janovského 26
Praha 7
Tel : 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Email : stacionář@sananim.cz
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Zde nabízím odkaz na webové stránky, na kterých najdete další potřebné informace: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-%28dst%29.html.
Vstupem do zařízení se nijak a ničím nezavazujete, můžete se prostě jenom přijít poradit a pak se svobodně rozhodnout co a jak dál. Nepotřebujete žádné doporučení. Stačí, když přijdete na předem dohodnutou konzultaci (objednat se můžete na uvedených číslech).
Další možností je přijít rovnou na tvz. ,,motivační skupinu", které je každé úterý a čtvrtek od 10,30 do 12,00 hod. (info viz odkaz http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/prijem-klientu.html).
Pokud žijete někde jinde, napište prosím znovu a uveďte, jaká města jsou pro Vás dobře dostupná, pokusíme se Vás nasměrovat jinam.
Nevěšte hlavu, vše se dá řešit. Tak držím palce!
S pozdravem MK